ازسرگیری مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان

ازسرگیری مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 12:05

پس از ماه‌ها تعلیق مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفان، رئیس مجلس ملی این کشور از آمادگی برای پیشبرد روند گفت‌وگوی فراگیرتر با مشارکت همه بخش‌های این کشور خبر داد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، "خورخه رودریگس" رئیس مجلس ونزوئلا اعلام کرد در مرحله جدید فعال‌سازی گفت‌وگو، تغییر قالب‌بندی مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون، همه گروه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور باید در کنار بخش‌های فرهنگی، دانشگاهی، مذهبی، دانشجویی و به طور کلی همه اقشار جامعه حضور داشته باشند.

رودریگس خاطرنشان کرد "مذاکرات آتی باید منعکس کننده واقعیت نقشه سیاسی موجود در ونزوئلا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ و انتخابات منطقه‌ای و محلی ۲۰۲۱ باشد".

این مقام ونزوئلایی یادآور شد که در سال‌های گذشته، برخی مخالفان تحت کنترل و نظارت عوامل خارجی، کودتا را در دستور کار قرار دادند، حال آنکه برخی سازمان‌های مخالف دولت تصمیم گرفتند با رویکردی ملی‌گرایانه، مسیر دموکراتیک و قانون اساسی را در پیش بگیرند.

رودریگس که از نمایندگان "حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا" است همچنین تاکید کرد فعال شدن مجدد گفت‌وگوها بر خلاف روندهای قبلی، در سناریو صلح و ثبات ملی باتوجه به زمینه‌های قطبی شدن و درگیری سیاسی در این کشور آمریکای جنوبی صورت می‌گیرد.

از سرگیری روند توافق‌ها و مذاکرات در ابتدا از طریق یک دوره فشرده رایزنی‌ها و نشست‌ها با همه عوامل مخالفان و همچنین بخش‌های اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخیرا از تصمیم دولت مبنی بر فعال‌سازی مجدد گفت‌وگوهای ملی و پیشبرد روند توافق جامع‌تر و فراگیرتر خبر داد.

رئیس دولت ونزوئلا همچنین از برقراری ارتباط با تمام بخش‌هایی که علاقه مند به تضمین صلح و بهبود اقتصادی در این کشور آمریکای جنوبی هستند، حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات دولت ونزوئلا و مخالفان پس از چندین تلاش ناموفق در سال‌های اخیر در حالی روند پیشرفت و تعاملی میان دو جناح را از ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) فراهم کرده بود که استرداد الکس ساب تاجر کلمبیایی و از نزدیکان دولت نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به آمریکا به منزله سنگ‌اندازی دوباره در مسیر این گفت‌وگوها، موجب توقف مذاکرات شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها