صفی الدین: مخالف دریافت برق از ایران مسئول بحران انرژی در لبنان است

صفی الدین: مخالف دریافت برق از ایران مسئول بحران انرژی در لبنان است
يکشنبه 7 فروردين 1401 - 16:11

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد : آن کس که با صدور برق از ایران به لبنان مخالفت می کند ، مسئول همه گرفتاری های است که ممکن است در آینده لبنانی ها در اثر بحران انرژی با آنها مواجه شوند.

العالم - لبنان

سید هاشم صفی الدین در مراسم گرامیداشت شهید محمود توفیق دیب در حسینیه فاطمه زهرا (س) در شهرک " میس الجبل " این مطلب را ابراز داشت.

وی با اشاره به فشارهای آمریکا علیه کشورش گفت: برخی از طرف های داخلی به دلیل در برداشتن اندیشه ها و اهداف آمریکایی و بیمناک بودن از آمریکا بیش از هم میهنان خود زمینه را برای واشنگتن فراهم آورده اند تا بیروت را تحت فشار قرار دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد : لبنان به دلیل کمبود فرآورده های نفتی در بحران خفقان آوری بسر می برد. امنیت غذایی و مایحتاج ضروری مردم هم اکنون در معرض یک خطر واقعی قرار گرفته است.

سید صفی الدین توضیح داد: وقتی ایران پیشنهاد تامین برق لبنان را با ارائه تسهیلات بسیار مطرح می کند و حاضر است نیازمندی های مردم کشورمان را تامین نماید آن هم بدون آنکه در صحنه سیاست در مقابل پیشنهاد یاد شده چیزی بخواهد اما برخی از مسئولان برخلاف مصلحت مردم و کشور با این پیشنهاد مخالفت می کنند و حاضرند تا در تاریکی و ناکامی و ضعف و سستی همچنان بسر ببرند. این بدان معنا است که برخی ها در لبنان از آمریکا می ترسند . هر کس با پیشنهاد ایران مبنی بر تامین برق لبنان مخالفت کند خود عامل اصلی و مستقیم تمامی گرفتاری های احتمالی پیش روی لبنانی ها است.

وی افزود : متاسفانه به نظر می رسد برخی از لبنانی ها حجم فاجعه پیش روی کشورشان را درک نمی کنند . ما باید به صراحت به لبنانی ها بگوییم که کشورشان در معرض یک فاجعه اجتماعی ، انسانی و حیاتی در تمامی ابعاد مواجه است .

وی خاطرنشان کرد : دشمن اسراییلی با لبنان وارد جنگ نمی شود زیرا از نتایج احتمالی آن بی خبر است و از احتمال از بین بردن مقاومت کشورمان ناامید شده است اما برخی در داخل کشور با استفاده از سیاست و رسانه های گروهی و اعمال فشار و محاصره در حال توطئه چینی هستند تا مردم را خسته و تضعیف کنند تا از حمایت خود از مقاومت و خط مشی آن دست بردارند اما مردمی که در طی تمامی جنگ های گذشته ایستادگی و صبر کردند و در سال ۲۰۰۶ همچون کوه استوار پابرجا ماندند ، به هیچ وجه از مقاومت تحت هیچ شرایطی دست نخواهند کشید.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش " حسین جشی " عضو جریان " وفادار نسبت به مقاومت " و نماینده پارلمان لبنان در یک دیدار مردمی در شهرک المنصوری در جنوب کشور خاطرنشان کرد: آمریکا لبنان را به محاصره درآورده است و از صدور برق اردن از طریق سوریه جلوگیری می کند در حالی که ایران به لبنان پیشنهاد داد تا فرآورده های نفتی همچون گازوئیل و بنزین را با لیره لبنانی تحویل لبنان دهد و همچنین پیشنهاد داد تا با لیره لبنانی نیروگاه های تولید برق در لبنان تاسیس نماید اما برخی در لبنان جرات پذیرفتن چنین پیشنهادهایی را ندارند و مشکلی ندارند که کشورش در وضعیت موجود خود باقی بماند زیرا این امر طبق میل آمریکا است تا بتوانند بدین ترتیب منافع شخصی خود را حفظ نمایند .

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها