یک شهید و ده‌ها زخمی در حمله صهیونیستها به فلسطینیان در کرانه باختری

یک شهید و ده‌ها زخمی در حمله صهیونیستها به فلسطینیان در کرانه باختری
جمعه 12 فروردين 1401 - 19:50

منابع فلسطینی از شهادت دست کم یک شهروند فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر دیگر در درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن خبر دادند.

العالم _ فلسطین

«طارق البربراوی» مدیرکل بیمارستان دولتی شهر الخلیل در کرانه باختری اعلام کرد: یک جوان فلسطینی به نام «احمد الاطرش» بر اثر جراحت ناشی از اصابت گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

وی گفت: این جوان فلسطینی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وضعیتی بسیار وخیم به اوژانس بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحت وارد آمده به شهادت رسید.

مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن روز جمعه شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی بود که در جریان آن دهها نفر از فلسطینی ها زخمی شدند و آسیب دیدند.

یک جوان فلسطینی از ناحیه دست و پا در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیستی به راهپیمایی فلسطینی ها در روستای "بلعین" در غرب رام الله زخمی شد و دهها نفر نیز بر اثر شلیک گازهای سمی و اشک آور آسیب دیدند و دچار حالت خفگی شدند.

یک شهروند فلسطینی نیز بر اثر ترکش بمب های صوتی از ناحیه چشم و یک نفر دیگر بر اثر اصابت گلوله های فلزی حاوی روکش پلاستیکی به پا در جریان درگیری های نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست با فلسطینی ها در روستای "قریوت" در جنوب شهر نابلس زخمی شدند.

دو فلسطینی نیز به ضرب گلوله های فلزی حاوی روکش پلاستیکی در جریان درگیری های نیروهای رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها در روستاهای "بیتا" در جنوب شهر نابلس و "بیت دجن" در شرق این شهر زخمی و شمار دیگری دچار حالت خفگی ناشی از شلیک گلوله های سمی و اشک آور شدند.

«احمد جبریل» مدیر اوژانس هلال احمر فلسطین در نابلس گفت: 52 نفر در درگیری های روستای بیتا و 15 نفر در روستای بیت دجن در پی شلیک گازهای اشک آور دچار آسیب شدند.

این درگیری ها درحالی صورت گرفت که مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس با وجود محدودیت های شدید اعمال شده از جانب صهیونیست ها و استقرار بیش از سه هزار نیروی پلیس رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری نماز جمعه با حضور 35 هزار شهروند فلسطینی بود.

پربیننده ترین خبرها