عضو حزب الله: روز انتخابات، دشمنان شاهد شکستشان خواهند بود

عضو حزب الله: روز انتخابات، دشمنان شاهد شکستشان خواهند بود
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 16:33

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله تأکید کرد، تخیلات و توهمات دشمنان حزب الله، آنان را به این نقطه رساند که شعارشان، خلع سلاح حزب الله شد ولی روز انتخابات، شاهد شکست خود خواهند بود.

العالم - لبنان

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله امروز دوشنبه تأکید کرد که دشمنان حزب الله، با اعمال تحریم و ترساندن مردم لبنان، در تلاش بودند که این جنبش را از همپیمانانش جدا کند.

وی افزود: حزب الله لیست‌های انتخاباتی خود را با مشارکت همپیمانانش آماده کرده است و دشمنان مقاومت نیز به اشتباه محاسباتی خود درباره استحکام ائتلاف‌های حزب الله پی برده‌اند.

وی با بیان اینکه حزب الله، ائتلاف‌های راهبردی دارد که ماورای ائتلاف‌های فرقه‌ای و منطقه‌ای است، تصریح کرد، ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) صندوق‌های رأی، گواهی بر شکست طرح جدا کردن حزب الله از ائتلاف‌های ملی خواهد بود.

این مسئول حزب الله با تأکید بر اینکه بر فشار و تحریم، نتوانست در ائتلاف‌های راهبردی حزب الله تغییری ایجاد کند بلکه بر ثبات و استحکام آن افزود، خاطر نشان کرد که محور دشمنان حزب الله با حمایت آمریکا و عربستان، به صورت تصنعی، خودبزرگ‌بین شدند.

قاووق در پایان تأکید کرد، در پی این حمایت‌ها، تخیلات و توهمات دشمنان حزب الله نیز بیشتر شد و کار به جایی رسید که شعارشان، «خلع سلاح حزب الله» شد ولی رژیم صهیونیستی نیز موفق به این کار نشد. به هر حال، در روز انتخابات، این افراد، آگاه خواهند شد.

در همین ارتباط، این مسئول حزب الله روز گذشته تصریح کرد، این جنبش، با وجود تمامی تبلیغات رسانه‌ای سیاسی علیه مقاومت، همچنان بیشترین محبوبیت را دارد.

وی خاطر نشان کرد، مداخلات آمریکا و عربستان سعودی در امور لبنان همچنان ادامه دارد، ولی این مداخلات و عناصر آنان در داخل لبنان نخواهد توانست این حقیقت را نادیده بگیرد که حزب الله محبوبترین است و خاری در چشم متجاوزان خواهد بود.

این مسئول حزب الله با اشاره به نقش سفارت آمریکا و پول‌های عربستان و امارات برای تضعیف مقاومت در لبنان، تأکید کرد، وابستگان به سفارت آمریکا از این کشور طلب کمک می‌کنند، ولی «استمداد از آمریکا و عربستان، معادلات و دستاوردهای مقاومت را تغییر نخواهد داد».

این در حالی است که ۱۰۴۳ نفر برای حوزه‌های انتخاباتی نامزد شدند. ۱۵۵ نفر از مجموع تعداد اعلام شده زن هستند و ۱۵ درصد مجموع نامزدها را تشکیل می‌دهند. انتخابات ۲۰۲۲ لبنان از نظر تعداد نامزدها در ۱۵ سال اخیر بزرگترین است. در انتخابات ۲۰۱۸، ۹۷۶ نفر از جمله ۱۱۱ زن؛ در انتخابات ۲۰۰۹، ۷۰۲ نفر از جمله ۱۲ زن و در انتخابات ۲۰۰۵، ۴۸۴ نفر از جمله ۱۶ زن نامزد شده بودند.

انتخابات پارلمانی لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و ۱۲۸ کرسی پارلمان بر اساس توافق طائف (امضا شده در سال ۱۹۸۹) میان مسیحی‌ها و مسلمانان تقسیم می‌شود: ۲۸ کرسی ویژه اهل سنت، ۲۸ کرسی ویژه شیعیان، ۸ کرسی برای دروزی‌‍‌ها، ۳۴ کرسی برای مسیحیان مارونی، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدوکس، ۸ کرسی برای مسیحیان کاتولیک، ۵ کرسی برای ارمنی‌ها، دو کرسی برای علوی‌ها ویک کرسی برای اقلیت‌های مسیحی.

فارس

پربیننده ترین خبرها