آتش سوزی در یک اردوگاه آوارگان یمنی هفت قربانی برجا گذاشت

آتش سوزی در یک اردوگاه آوارگان یمنی هفت قربانی برجا گذاشت
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 17:12

هیات اجرایی دولتی اداره کمپ های آوارگان شهر مأرب یمن اعلام کرد : آتش سوزی در اردوگاه شبوانی در شرق شهر مأرب منجر به کشته شدن ۷ آواره از جمله ۵کودک و مصدوم شدن یک زن دیگر شد که این زن در بخش مراقبت های ویژه در یکی از بیمارستان های شهر بستری شده است.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش تارنمای خبری «عربی ۲۱» به گفته این منبع، آتش سوزی در اردوگاه به دلیل اتصال برق رخ داده است.

هیات اجرایی کمپ ها در مأرب افزود: این آتش سوزی که سرپناه دو خانواده آواره طعمه خود کرده، از نظر تعداد قربانیان وسیع ترین دامنه تلفات را در حوادث مشابه برجا گذاشته است.

براساس این گزارش در مارس گذشته، اردوگاه آوارگان «المحوی» واقع در نزدیکی بازار بن عبود در شهر مأرب نیز دچار آتش سوزی شد ولی تلفات جانی در برنداشت.

به گفته این منبع در همان ماه، سه مورد آتش سوزی در اردوگاه های الجفینه و الشبوان رخ داد که منجر به کشته شدن یک دختر و زخمی شدن ۴ نفر از ساکنان این سه اردوگاه شد.

هیات اجرایی مدیریت کمپ علت آتش‌سوزی‌ها راگرمای هوا در آستانه فصل گرما عنوان کرد که زمینه بروز آتش‌سوزی در میان کمپ‌های آوارگان را فراهم می کند.

در سال‌های اخیر، آتش‌سوزی های متعددی در اردوگاه‌های آوارگان در شهر مارب رخ داده که از پاییز ۲۰۱۴ بیش از دو میلیون آواره فراری از مناطق جنگی، را پناه داده اند.

براساس آمار قبلی کمیته اجرایی مدیریت کمپ در مارب هزاران خانواده اخیراً از ولسوالی های جنوبی مارب آواره شده اند که هنوز در فضای بازو بی سرپناه زندگی می کنند و فاقد ابتدایی ترین پیش نیازهای یک زندگی شایسته انسانی بوده و در وضعیت وخیمی به سر می برند و به حمایت و سرپناه و غذا و دارونیاز مبرم دارند.

ادامه جنگ و محاصره یمن از سوی سعودی ها منجر به بحران انسانی، اقتصادی، تخریب زیرساخت‌های بهداشتی، تغذیه، آب و زیر ساخت های آموزشی این کشور شده به طوری که از هر ۵ کودک ۴ کودک نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند که این آمار مربوط به حدود ۱۱ میلیون کودک است.

حدود ۵۰۰ هزار کودک یمنی نیز دچار سوء تغذیه شدید هستند و بیش از ۲ میلیون کودک از آموزش محروم شده اند.

به گزارش ایرنا، به گفته مقام های سازمان ملل، ۱.۷ میلیون کودک به دلیل تداوم جنگ و حمله ائتلاف سعودی آواره شده‌اند و ۱۵ میلیون غیرنظامی از جمله ۸.۵ میلیون کودک به امکاناتی مانند آب آشامیدنی، بهداشت و آموزش دسترسی ندارند.

پربیننده ترین خبرها