تروریست های تحت اسارت جولاني برای جنگ عازم اوکراین شدند

تروریست های تحت اسارت جولاني برای جنگ عازم اوکراین شدند
جمعه 19 فروردين 1401 - 12:07

سازمان تروریستی "هيئت تحرير الشام" 30 تروریست مسلح را برای جنگ عازم اوکراین کرد.

العالم _ اوکراین

منابع محلی در حومه ادلب سوریه اعلام کردند ابو محمد الجولانی فرمانده سازمان تروریستی جبهه النصره در ادلب 30 تروریست مسلح وابسته به سازمان موسوم به «حراس الدین» را که در اسارت خود داشت، برای جنگ در اوکراین آزاد کرده است.

این منابع گفتند الجولانی چند روز پیش در نشستی با حضور فرماندهانی از سازمان حراس الدین و یکی از افسران دستگاه اطلاعاتی ترکیه درمورد آزادی این افراد توافق کردند به این شرط که به طور قطع برای جنگ ضد نیروهای سوریه به اوکراین اعزام شوند.

منابع سوری فاش کردند که افراد مسلح آزاد شده در چند ماه گذشته در شماری از مناطق در حومه ادلب بازداشت شده بودند و بیشتر آنان عراقی، چچنی، مغربی و ازبک هستند.

این منابع تصریح کردند که شرط انتقال قطعی افراد مسلح به جبهه های جنگ در اوکراین ابتدا مورد پذیرش فرماندهان سازمان حراس الدین واقع شد و سپس پیش از آزادی، نشستی با این افراد برگزار و در آن جزئیات توافق به آنان اطلاع داده شد و آنان موافقت خود را با این شرط در برابر آزادی خود اعلام کردند.

افراد مسلح آزاد شده پس از آزادی، تحت نظارت فرماندهان هیئت تحریر الشام به منطقه سرمدا نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه منتقل شدند تا از آنجا وارد خاک ترکیه شوند و در سریع ترین زمان ممکن برای جنگ به اوکراین بروند.

پربیننده ترین خبرها