اهمیت استراتژیک وجود بن سلمان برای "اسرائیل"

اهمیت استراتژیک وجود بن سلمان برای
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 11:22

"ترمیم روابط آمریکا و عربستان سعودی برای منطقه ما بسیار مهم است، زیرا از نظر استراتژیکی عربستان یک عنصر بسیار مهم در منطقه و کل جهان اسلام است". این جمله یک مسئول سعودی یا عربی نیست بلکه متعلق به "مایکل هرتسوگ"، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکاست که در سایت آمریکایی "اکسیوس" منتشر شده است.

العالم - کشکول

هرتسوگ در این مصاحبه فراموش کرده بگوید که تنشی که در روابط آمریکا و عربستان به وجود آمده است شباهتی به تنش در روابط دو کشور ندارد زیرا اساسا عربستان از خود اراده‌ای ندارد که در مقابل آمریکا بایستد در واقعی تنها اتفاقی که افتاده است این است که بایدن، رئیس جمهور آمریکا از شخص محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی به خاطر قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی، عصبانی است.

بایدن در زمان تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود عربستان را "منزوی" کند؛ او بعدها با انتشار گزارش تجسسی، بن سلمان را در قتل خاشقچی مسئول دانست.

روشن است که هرتسوگ این جمله را به سفارش شخص بن سلمان گفته است. چرا که بن‌سلمان می داند که جز با حمایت و تأیید آمریکا نمی تواند به تخت شاهی بنشیند و در این بین جز "اسرائیل" کسی نمی تواند بر تصمیمات این کشور تأثیرگذار باشد و این گونه است که این رژیم لابی‌گری های خود را برای بهبود مواضع بایدن در قبال بن سلمان آغاز کرده است.

این خبر نشان می دهد که بن سلمان تا چه اندازه مورد حمایت و تأیین رژیم صهیونیستی است که این رژیم تمام توان و نفوذ خود را برای بازگرداندن اعتبار بن سلمان به عنوان رهبر کشوری که طبق استراتژی رژیم صهیونیستی عنصر مهم در منطقه و کل جهان اسلامی است، به کار گرفته است.

این رژیم دریافته است که بن سلمان بهترین گزینه برای تحمیل سیطره رژیم صهیونیستی بر منطقه و مقابله با محور مقاومت است. دشمنی علنی بن سلمان با جنبش های مقاومت ضد صهیونیستی، از حزب‌الله گرفته تا حماس و جهاد اسلامی و انصار الله و حشد الشعبی همه و همه گواه این مدعاست.

تنها نکته مورد اختلاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ولی عهد سعودی این است که آمریکا او را موجودی ابله می داند که دون اینکه بداند، نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را خراب می کند اما "اسرائیل" معتقد است که درست است که بن سلمان نادان است اما فایده هایش بیشتر است. این نگرش را به وضوح می توان در گفتگوی سفیر این رژیم با سایت "اکسیوس" دید.

پربیننده ترین خبرها