بازداشت افسران ارشد عربستان به اتهام فساد

بازداشت افسران ارشد عربستان به اتهام فساد
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 17:12

مسئولان عربستانی تعدادی از افسران نظامی عالی رتبه سابق از جمله یک سرلشکر خلبان بازنشسته از نیروهای هوایی این کشور را در راستای تعدادی از پرونده‌های کیفری مربوط به اتهام‌های دریافت رشوه بازداشت کردند.

العالم - عربستان سعودی

هیات نظارت و مبارزه با فساد عربستان سرلشکر خلبان بازنشسته از نیروهای هوایی در وزارت دفاع عربستان را به اتهام دریافت ۹ میلیون ریال (حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار) و یک خودروی لوکس از یک فرد مقیم در عربستان به ارزش نیم میلیون ریال بازداشت کرد.

واس گزارش داد که این فرد مقیم در یک شرکتی که با نیروهای هوایی قرارداد داشت، کار می‌کرد و این مبلغ را به سرلشکر بازنشسته داده بود تا در هنگام فعالیتش، اقدامات پرداخت حقوق مالی این شرکت را به صورت غیرقانونی تسهیل کند.

واس گزارش داد که این متهم برخی از پرسنل نیروهای هوایی را مجبور کرده بود مبالغ ساختمان‌های کرایه شده از وزارت خانه را در حساب‌های بانکی وی بگذارند و این فرد این مبالغ را تحت تصرف خود درآورده بود.

همچنین یک افسر بازنشسته از وزارت دفاع عربستان به اتهام کسب مبلغ ۹۴۵۰۰۰ ریال از یکی از نهادهای تجاری با استفاده از حساب‌های بانکی یک شهروند دیگر بازداشت شد.

هیات نظارت یک افسر از مدیریت کل دفاع مدنی را نیز به اتهام دریافت ۵۰۹ هزار ریال در چند مرحله از دو فرد شاغل در یکی از نهادهای تجاری در ازای برنده شدن آن نهاد تجاری در مناقصه‌های تعمیر و تجهیز تجهیزات و خودروها بازداشت کرد.

از سوی دیگر، مسئولان عربستانی دو نظامی شاغل در یکی از گذرگاه‌های زمینی را به دلیل دریافت ۶۵ هزار ریال برای ورود غیر قانونی افرادی به عربستان بازداشت کردند.

همچنین سه نظامی از مدیریت کل زندان‌ها به اتهام دریافت مبالغی جهت انتقال مواد ممنوعه برای زندانیان بازداشت شدند.

در پرونده دیگری، پنج کارمند در وزارت بهداشت به دلیل تصرف مبلغ ۹۲۶۳۹۰۰ ریال از حقوق کارمندان خارجی این وزارت خانه که بعد از پایان قراردادهایشان عربستان را ترک کرده بودند، دستگیر شدندو

ایسنا

پربیننده ترین خبرها