جنبش فتح: قدس برای ملت فلسطین است و زمانبندی مسجد الاقصی توهمی بیش نیست

پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 14:07

جنبش فلسطینی فتح با تاکید بر اینکه موضوع زمانبندی توهمی بیش نیست اعلام کرد حکومت اشغالگر به خوبی متوجه شده که قدس برای ملت فلسطین و خط قرمز است و نمی توان از آن عبور کرد.

العالم _ فلسطین

منذر الحايک سخنگوی جنبش فلسطینی فتح در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد: رژیم اشغالگر از روز جمعه گذشته تلاش کرد با تجاوزات پی در پی به مسجد الاقصی ملت فلسطین را بیازماید اما چیزی جز مقاومت و پایداری از ملت فلسطین ندید.

وی افزود: درست در همین زمان، ما و گروه های فلسطینی در غزه بسیج عمومی اعلام کردیم و از ملت فلسطین خواستیم برای دفاع از هویت قدس و حاکمیت عربی فلسطینی در این شهر مقدس، در محوطه مسجد الاقصی تجمع کنند.

سخنگوی جنبش فتح گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد، نتیجه این آزمون بود و رژیم اشغالگر و دولت نفتالی بنت به خوبی فهمیدند که قدس برای ملت فلسطین خط قرمز است و به هیچ وجه نمی توان از این خط عبور کرد.

الحایک تصریح کرد: دولت بنت هم اکنون به این نتیجه رسیده است که شهرک نشینان افراطی به هیچ وجه امنیت و صلح به ارمغان نمی آورند بلکه ارمغان آنان ویرانی و جنگ است.

وی افزود: پیشتر اتفاقات بسیاری رخ داده است و هرگاه اسرائیل به فکر تقسیم زمانی و مکانی افتاده، با گروه هایی از جوانان و فرزندان ما در محوطه مسجد الاقصی روبرو شده است که در برابر هجوم شهرک نشینان ایستاده اند.

سخنگوی جنبش فتح گفت: اگر اسرائیل بار دوم یا بار سوم یا بار چهارم هم فکر کند که می تواند موضوع تقسیم زمانی و مکانی را پیش ببرد، توهمی بیش نخواهد بود. قدس برای ما معراجگاه حضرت محمد است که درود خدا بر او و خاندان و یارنش باد. این شهر مقدس فروشی نیست و ما در جنبش فتح، هرگز درمورد مقابله با هجوم شهرک نشینان سستی یا تردید به خود راه نخواهیم داد.

الحایک در پایان تاکید کرد: ما به وضوح می گوییم که حضور در مسجد الاقصی حق هر فلسطینی است و از همه فلسطینیان انتظار می رود که در محوطه مسجد الاقصی حضور یابند، هرچند پیام ما که همان پیام ملت فلسطین است، به رژیم اشغالگر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها