گزارش خبرنگار العالم از یورش اشغالگران به مسجد الاقصی

گزارش خبرنگار العالم از یورش اشغالگران به مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 18:29

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: امروز پنجشنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بعد از نماز صبح، در میان شلیک بمب های گازی و گلوله های سربی به صحن مسجد الاقصی یورش بردند.

العالم_فلسطین

خبرنگار العالم افزود: نیروهای اشغالگر با حمله به نمازگزاران، آنها را مجبور به ترک صحن‌های حرم کردند و از سوی دیگر شماری از نمازگزاران را در داخل نمازخانه‌های مسجد الاقصی محاصره کردند.

شاهین توضیح داد: نیروهای یگان ویژه اسرائیل در صحن‌های مسجد الاقصی مستقر شدند تا از تهاجم شهرک نشینان به صحن های مسجد الاقصی برای پنجمین روز متوالی محافظت کنند، به همین خاطر، فلسطینی ها را از مسیر حرکت شهرک نشینان صهیونیست دور کردند. همچنین به زنان فلسطینی متعرض شده و آنها را از "قبه الصخره" بیرون کردند.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در قالب گروه های 40 نفره، از شهرک نشینانی که از دروازه مغربی به مسجد الاقصی یورش بردند، محافظت می کردند.

درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مسجد الاقصی

در پی هجوم پی در پی شهرک نشینان به الاقصی از صبح امروز، درگیری بین مردان جوان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در صحن‌های مسجد الاقصی رخ داد، در حالی که نیروهای اشغالگر از پشت بام نمازخانه "قبله" بالا رفتند و گاز اشک آور و گلوله های سربی با روکش پلاستیک پرتاب کردند. باعث ایجاد ده ها مورد خفگی و 10 آسیب جدی با گلوله به ظاهر پلاستیکی شد.

ده ها مورد خفگی و گاز گرفتگی در مصلای "قبله"

نیروهای اشغالگر مردان جوان فلسطینی را در داخل نمازخانه "قبله" در مسجد الاقصی محاصره کردند و به سوی آنها گلوله های به ظاهر پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند.

تعداد زیادی از موارد خفگی و گاز گرفتگی در داخل نمازخانه "قبله" مجروح شدند که در آن اشغالگران، مردان جوان فلسطینی را محاصره کردند. در اثر سرکوب نمازگزاران داخل مسجدالاقصی توسط نیروهای اشغالگر، یک مرد مسن نیز با گلوله ظاهراً پلاستیکی مجروح شد.

نیروهای اشغالگر، عمداً نمازگزاران را سرکوب و به آنها حمله کردند و مسجد الاقصی را از کارکنان مطبوعات و رسانه ها خالی کردند.

نیروهای اشغالگر سعی کردند فلسطینی ها را از درهای ورودی مسجد الاقصی دور نگه دارند و از ورود آنها به صحن های مسجد جلوگیری کنند. همزمان نمازگزارن را در نمازخانه "قبله" و "قبه الصخره"، محاصره کردند.

از پنجشنبه گذشته، این ششمین بار است که اشغالگران و شهرک نشینان، به مناسبت عید موسوم به «عید فصح» به صحن های مسجد الاقصی یورش می برند، زیرا امروز آخرین تهاجم پس از تصمیم نفتالی نخست وزیر اسرائیل خواهد بود. بنت، شهرک نشینان را از هجوم به الاقصی تا پایان ماه رمضان منع کرد.

اعمال محدودیت برای فلسطینیان در منطقه قدیمی شهر تاریخی قدس

پلیس اشغالگر همچنان به آزار و اذیت فلسطینیان در منطقه قدیمی شهر تاریخی بیت المقدس و ایجاد موانع در داخل بازارها و جاده های منتهی به درهای ورودی الاقصی ادامه داد و از ورود بسیاری از شهروندان به ویژه جوانان فلسطینی، برای اجرای برنامه دعای سحر جلوگیری کرد.

دیروز چهارشنبه، 1180 شهرک نشین در گروه های متوالی از در غربی به مسجد الاقصی هجوم بردند و به اجرای حرکات تحریک آمیز پرداختند و در آنجا مراسم تلمودی اجرا کردند.

سازمان های موسوم به «معبد» به مناسبت عید «فصح» عبری که از صبح جمعه گذشته آغاز شده و امروز پنجشنبه به پایان می رسد، خواستار هجوم گسترده به مسجد الاقصی شده بودند.

پربیننده ترین خبرها