اعتراضات در فرانسه؛ شبکه‌های اینترنتی دچار اختلال شد

اعتراضات در فرانسه؛ شبکه‌های اینترنتی دچار اختلال شد
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 16:31

در ادامه اعتراضات به پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، ارتباطات اینترنتی در چندین شهر فرانسه دچار اختلال شد.

العالم - اروپا

رسانه‌های محلی گزارش کردند که صبح امروز (چهارشنبه)، ارتباطات اینترنتی در چندین شهر فرانسه در پی اقدامات خرابکارانه دچار اختلال شد.

رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که چندین شکست در پیوندهای فیبر نوری در طول شب از سه شنبه تا چهارشنبه مشاهده شد که اتصال اینترنت را در چندین شهر فرانسه مختل کرد که این رخدادها با فاصله چند ده دقیقه ای اتفاق افتادند و شبیه به یک اقدام هماهنگ شده خرابکاری هستند.

وزیر اقتصاد فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، اختلال در شبکه‌های اینترنتی در برخی شهرهای این کشور را تأیید کرد و گفت احتمالاً گروههای خرابکار اقدام به چنین کاری کرده‌اند و اپراتور «فری» که بیشترین آسیب را از این خرابکاری‌ها متحمل شده در شبکه توییتر گزارش کرد که چندین حمله خرابکارانه به زیرساخت‌های فیبری در نیمه شب گذشته صورت گرفته است.

در پی اعلام نتایج انتخابات فرانسه هزاران نفر از معترضان به پیروزی ماکرون به خیابانها ریختند که به درگیری با پلیس کشیده شد و دو نفر نیز کشته شدند.

براساس ویدئوهای منتشر شده، پلیس با حمله به معترضان و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها تلاش کرد و درگیریهایی نیز میان پلیس با معترضان و همچنین هواداران مارین لوپن نامزد شکست خورده انتخابات صورت گرفت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در خصوص اعتراضات فرانسه نوشت که پلیس فرانسه به سمت یک خودرو در جریان اعتراضات شلیک کرده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مخالفان سیاستهای ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی و در روز رأی گیری دور اول انتخابات نیز در خیابانهای شهرهای مختلف فرانسه به شرکت ماکرون در انتخابات اعتراض کرده بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها