اوقاف مصر از تصمیم منع برگزاری نماز شب در مساجد صرف نظر کرد

اوقاف مصر از تصمیم منع برگزاری نماز شب در مساجد صرف نظر کرد
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 17:25

به نظر می رسد که تصاویر منتشرشده از گشت زنی بازرسان وزارت اوقاف مصر در مساجد برای اطمینان از بسته بودن آنها در شب و عدم برگزاری نماز شب و یا اعتکاف در آنها، خشم مردم مصر را برانگیخت، فعالان مصری نه تنها از دولت خواستند تا از این تصمیم صرف نظر کند بلکه خواستار برکناری محمد مختار وزیر اوقاف شدند.

العالم ـ کشکول

خشم گسترده مردمی سبب شد تا وزارت اوقاف مصر از تصمیم منع برپایی نماز شب در مساجد در طول ماه مبارک رمضان صرف نظر کند. وزارت اوقاف با صدور بیانیه ای از بازگشایی مساجد در شب خبر داد و تاکید کرد که تصمیم منع برپایی نماز شب و اعتکاف در مساجد در طول ماه رمضان یک تصمیم خودسرانه و یا فردی نبوده است.

مصری ها وزیر اوقاف را متهم کردند که به بهانه مقابله با کرونا می خواهد مسلمانان را تحت فشار قرار دهد و آنها را از برپایی یک سنت عظیم در این روزهای پربرکت منع کند. این در حالی است که دولت پیش از این از کاهش ابتلا به کرونا و بازگشت زندگی به روال عادی خود خبر داد و این علاوه بر برپایی مراسم های هنری و بازگشایی سالن های ورزشی است.

به رغم آنکه برخی از صرف نظر کردن وزارت اوقاف از تصمیم منع برگزاری نماز شب و بازگشت نمازگزاران به مساجد ابراز شادمانی کردند؛ اما برخی دیگر آن را ناکافی دانستند و خواستار آن شدند تا تصمیم منع برپایی نماز عید در میدانها نیز ملغی شود. و اینگونه استدلال کردند که دولت از حضور شهروندان در قهوه خانه ها برای تماشای مسابقه فوتبال میان تیم الاهلی مصر و الرجاء مغرب در لیگ قهرمانان افریقا ممانعت نکرد.

پربیننده ترین خبرها