تلاش‌ها برای خروج افراد محاصره شده از کارخانه فولاد اوکراین ادامه دارد

تلاش‌ها برای خروج افراد محاصره شده از کارخانه فولاد اوکراین ادامه دارد
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 11:55

گفته می‌شود صدها سرباز اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال حضور دارند و امدادگران به دنبال تخلیه غیرنظامیان بیشتری از تونل‌ها در زیر این کارخانه هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری پی‌ای میدیا، امدادگران به دنبال تخلیه غیرنظامیان بیشتری از تونل‌ها در زیر کارخانه فولاد در ماریوپول هستند. این در حالی است که سربازان اوکراینی آخرین تلاش های خود را برای جلوگیری از تکمیل تسلط نیروهای روسیه بر این شهر بندری مهم و استراتژیک انجام می‌دهند.
مقامات روسیه و اوکراین گفتند که ده ها نفر روز جمعه از کارخانه آزوفستال تخلیه و به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.
ارتش روسیه گفت که این گروه 50 نفره شامل 11 کودک است.
مقامات روسیه و ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، گفتند که تلاش‌ها برای تخلیه تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
این افراد به حدود 500 غیرنظامی دیگری ملحق می شوند که در روزهای اخیر از کارخانه و شهر خارج شدند.
بر اساس آخرین برآورد روسیه، تقریباً 2000 جنگنده اوکراینی در پیچ و خم وسیع تونل ها و سنگرها در زیر کارخانه فولاد آزوفستال محبوس شده اند. آنها بارها از تسلیم خودداری کرده اند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته است که "کشورهای با نفوذ" در تلاش برای نجات سربازان مشارکت دارند، اگرچه او هیچ نامی را ذکر نکرد.
گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می خواهد نبرد ماریوپول را تا روز پیروزی - دوشنبه - بزرگترین تعطیلات میهنی در تقویم روسیه، به پایان برساند.
با نزدیک شدن به تعطیلات جشن پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، شهرهای سراسر اوکراین در حال آماده شدن برای افزایش مورد انتظار درگیری ها هستند و مقامات از ساکنان خواسته اند به هشدارهای حمله هوایی توجه کنند.

پربیننده ترین خبرها