همزمان با تعویق امتحانات مهم در شانگهای؛

پکن دور جدیدی از آزمایش‌های کووید-19 را آغاز کرد

پکن دور جدیدی از آزمایش‌های کووید-19 را آغاز کرد
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 12:50

مقامات پایتخت چین همچنان می‌کوشند از تکرار سناریوی شیوع کووید-19 - همانند آنچه که در شانگهای رخ داد - جلوگیری کنند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، پکن، پایتخت چین، دور جدیدی از آزمایش‌های انبوه کووید-19 را روز شنبه آغاز کرد و مسیرهای اتوبوس و ایستگاه‌های مترو بیشتری را تعطیل کرد زیرا به دنبال جلوگیری از تکرار سرنوشت شانگهای است، جایی که میلیون‌ها نفر از ساکنان آن بیش از یک ماه است که قرنطینه شده‌اند.

محدودیت های گسترده در شانگهای، مرکز اقتصادی و مالی مهم چین، باعث تشدید فشار بر 25 میلیون ساکن آن شده و اعتراضات نادری را در مورد مسائلی مانند دسترسی به غذا و مراقبت های پزشکی و همچنین از دست دادن درآمد برانگیخته است.

در حالی که برخی از مردم در هفته های اخیر برای دریافت نور و هوای تازه از منازلشان خارج شده اند، بیشتر ساکنان می گویند هنوز نمی توانند مجتمع مسکونی خود را ترک کنند.

موارد ابتلا در شانگهای برای هشتمین روز متوالی کاهش یافته است و مقامات می گویند شیوع آن تحت کنترل موثر است.

اما مقامات همچنین می‌گویند تا لغو کامل محدودیت‌ها هنوز مسیری طولانی باقی مانده است و بر اجرای سیاست پایبندی به هدف چین موسوم به "کرونای صفر" تأکید دارند.

مقامات شانگهای در اطلاعیه ای روز شنبه، امتحان ورودی دانشگاه "گائوکائو" را برای دانش آموزان شهر یک ماه به تعویق انداختند. این اتفاق آخرین بار در سال 2020 و در زمان شیوع اولیه ویروس رخ داد.

تعداد مبتلایان در شانگهای و خارج از مناطق تحت قرنطینه - معیاری برای بازگشایی بیشتر شهر - در روز جمعه از 23 روز قبل به 18 مورد کاهش یافت. داده های منتشر شده در روز شنبه نشان داد که مجموع موارد جدید اندکی کاهش یافته و به حدود 4000 رسیده است.

شانگهای همچنین در حال ساخت هزاران ایستگاه آزمایش PCR دائمی است، همراستا با سایر شهرها، زیرا چین به دنبال تبدیل آزمایش منظم کرونا به یکی از ویژگی های زندگی روزمره است.

پکن نیز در تلاش است تا با انجام دورهای آزمایش دسته جمعی، ممنوعیت خدمات ارائه غذا در رستوران ها در چندین منطقه از افزایش موارد ابتلا مانند آنچه در شانگهای رخ داد جلوگیری کند. بیش از 60 ایستگاه مترو، حدود 15 درصد از شبکه، در این شهر تعطیل شده است.

مقامات پکن روز شنبه، اولین دور از سه دور جدید آزمایش روزانه را در بزرگترین منطقه شهر، چائویانگ، که محل سفارت‌خانه‌ها و دفاتر بزرگ است، آغاز کردند و گفتند که ساکنان مناطق دیگری که موارد ابتلا در آنها گزارش شده است باید در روزهای آینده آزمایش دهند.

این شهر 45 مورد ابتلا به کووید-19 را روز جمعه گزارش داد که نسبت به 55 مورد یک روز قبل کاهش یافته است.

پربیننده ترین خبرها