تلاش قسد برای تغییر بافت جمعیت در الحسکه

تلاش قسد برای تغییر بافت جمعیت در الحسکه
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 13:33

شبه‌نظامیان قسد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی با هدف تغییر ساختار جمعیتی عملیات سرشماری استان الحسکه را آغاز کردند.

العالم-سوريه

قسد از روز شنبه روند سرشماری جدید را از شهر المالکیه در حومه شمال شرقی حسکه آغاز کرد و قرار است این روند طی دو روز آینده در تمام مناطق استان اجرایی شود.

قسد ساکنان حومه شمالی را قبایل عربی می داند که به عنوان "مهاجر" آمده اند تا نسبت جمعیت را از کردها به بقیه اقوام افزایش دهند.

قسد ادعا دارد عشایر ساکن در منطقه نزدیک به مرزهای ترکیه از شهروندان جدیدی هستند که از استان الرقه منتقل شدند و زمین هایی از اموال دولتی به عنوان غرامت زمین های غرق شده در آب های سد فرات به آنها داده شد.

این عشایر به "غوطه وران" معروف هستند، در حالی که احزاب تندرو کرد ادعا می کنند که اسکان آنها در این منطقه به عنوان بخشی از طرح دولت سوریه برای عرب کردن این منطقه در اواسط دهه هفتاد بوده است.

سرشماری نیروهای دموکراتیک سوریه شامل شهر الحسکه نیز می شود، زیرا بر این باورند که همه کسانی که از دیرالزور می آیند «مهاجر» هستند که فقط به خانواده هایی که پس از سال 2011 در الحسکه ساکن شده اند منحصر نمی شود، بلکه شامل خانواده هایی می شود که از دهه چهل و پنجاه در این شهر زندگی می کردند، زیرا ریشه این خانواده ها به دیرالزور می رسد.

تمایل نیروهای دموکراتیک سوریه برای تغییر ساختار جمعیتی مناطق شرقی سوریه به عنوان بخشی از پروژه آنها برای پیشبرد پرونده "فدرالیزاسیون سوریه" بر اساس ادعاهایی مبنی بر داشتن اکثریت کرد در این منطقه است، این در حالی است که آمارهای رسمی قبل از جنگ نشان می دهد، جمعیت ساکنان کرد الحسکه از 30 درصد و در استان رقه از 1 درصد تجاوز نمی کند، در حالی که در استان دیرالزور جمعیت کردی وجود ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها