بیانیه باشگاه اسرای فلسطینی درباره ضرورت بازگرداندن تبعیدی های کلیسای المهد

بیانیه باشگاه اسرای فلسطینی درباره ضرورت بازگرداندن تبعیدی های کلیسای المهد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 10:10

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که وقت آن رسیده است که تبعیدی های کلیسای المهد به وطن برگردند. این افراد 20 سال پیش تبعید شدند. این اتفاق که در شرایط کاملا پیچیده رخ داد نمی بایست بیشتر از دو سال ادامه یابد اما 20 سال طول کشیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

این باشگاه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که در جریان مقاومت هموطنان ما در ماجرای محاصره کلیسای المهد در سال 2002، پس از رایزنی های داخلی و بین المللی 39 مبارز فلسطینی تبعید شدند که از آن میان 13 نفر به خارج فلسطین و 26 نفر به غزه صورت گرفته است. اکنون وظیفه ماست که برای پایان ظلم، این مسأله را به طور جدی پیگیری کنیم.

به همین مناسبت باشگاه اسیران فلسطینی تأکید می کند که این ظلم طولانی باید تمام شود. آنها به مدت 20 سال از خانه و کاشانه و خانواده خود دور بودند و به رغم تمام تلاش ها و تقاضاها این تبعبد ظالمانه همچنان ادامه یافته است.

تبعیدی های کلیسای المهد هم با ارسال نامه ای خاطرنشان کرده اند که پس از گذشت 20 سال آیا زمان آن فرا نرسیده این رنج تمام شود و از راه های دیپلماتیک و قانونی، رژیم صهیونیستی را مجبور به بازگرداندن تبعیدی ها به بیت لحم کنند. به همین مناسبت ما خواستار همکاری گسترده برای بازگرداندن تبعیدی ها و پایان دادن به رنج آنها هستیم.

پربیننده ترین خبرها