العالم گزارش می دهد؛

شمشیر اعدام‌ها در عربستان سعودی متوقف نشده است

شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 20:47

شمشیر اعدام‌‌ها در عربستان سعودی متوقف نشده است؛ چند هفته بعد از اعدام 81 نفر، حکومت ریاض از اعدام یک شهروند یمنی و 2 نفر از شیعیان القطیف خبر داد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد حکم اعدام دو شهروند "محمد بن خضر بن هاشم العوامی" و "حسین بن علی آل بو عبدالله" از اهالی منطقه القطیف "، که به تروریسم متهم بودند، اجرا شد.

حکومت سعودی همچنین "محمد عبدالباسط المعلمی" را به اتهام وابستگی به جنبش انصارالله یمن و جاسوسی به نفع آن، اعدام و جسدهای‌شان را در مکانی نامعلوم مخفی کرده است.

سازمان‌های حقوق بشری اعدام‌ها در عربستان سعودی را محکوم و اعلام کردند که این افراد جزو زندانیان آزادی بیان و از شیعیان بودند و هیچ ارتباطی با تروریسم- به زعم وزارت کشور سعودی- نداشتند.

فعالان سعودی از جامعه جهانی خواسته‌اند حکومت ریاض را تحت فشار قرار دهند تا به اعدام‌های سیاسی علیه شیعیان منطقه الشرقیه و برخی زندانیان یمنی پایان دهد.

عربستان سعودی 12 مارس گذشته نیز طی یک روز، 81 تن را اعدام کرد که از این تعداد، 41 نفر از شیعیان قطیف بودند. به اعلام احزاب، مقامات سیاسی و رهبران دینی یمن از مجموع افرادی که اعدام شده‌اند، هفت نفر نیز یمنی بودند که در میان آن‌ها، دو اسیر جنگی از نیروهای مسلح یمن نیز به چشم می‌خورند.

از سوی دیگر، سازمان مردم‌نهاد دفاع از حقوق و آزادی‌ها جنایت قتل 7 کارگر مهاجر یمنی در گذرگاه "الرقو" به دست نیروهای گارد مرزی سعودی را محکوم کرد و آن را جنایتی وحشتناک خواند.

این سازمان نسبت به سلامت جانی کارگران مهاجر در مراکز بازداشت در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده و از نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای خواسته این اقدامات ریاض که نقض منشورها و توافقنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود را محکوم کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها