محدودیت‌های قرنطینه شانگهای به تدریج و از روز دوشنبه برچیده می‌شود

محدودیت‌های قرنطینه شانگهای به تدریج و از روز دوشنبه برچیده می‌شود
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 13:15

به نظر می رسد سایه قرنطینه به زودی از یکی از مهمترین مراکز مالی و اقتصادی چین برچیده شود.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، معاون شهردار شانگهای روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت این شهر - که مرکز مالی و تولیدی چین محسوب می شود - پس از هفته‌ها قرنطینه شدید کووید-19، به تدریج بازگشایی مشاغل مانند مراکز خرید و آرایشگاه‌ها را از دوشنبه آغاز خواهد کرد.

شانگهای، که بیش از شش هفته از قرنطینه آن می گذرد، در بحبوحه اعمال محدودیت های شدید در برخی مناطق قرار دارد و مقامات امیدوارند آخرین مرحله در نبرد با ویروس کرونا باشد.

چن تانگ، معاون شهردار، گفت که مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و سوپرمارکت‌ها فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت و به مشتریان اجازه خواهند داد «به شیوه‌ای منظم» خرید کنند، در حالی که آرایشگاه‌ها و بازارهای سبزیجات با ظرفیت محدود بازگشایی خواهند شد. او جزئیاتی در مورد سرعت یا چگونگی بازگشایی شهر ارائه نکرد.

در طول قرنطینه شانگهای، ساکنان عمدتاً به خرید مایحتاج محدود شده‌اند و خرید عادی از پلتفرم‌های آنلاین تا حد زیادی به حالت تعلیق درآمده است.

یک مقام شهری گفت که شانگهای همچنین به زودی سومین "فهرست سفید" شامل بیش از 820 شرکت فعال در واردات و صادرات را اعلام خواهد کرد که می توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

پربیننده ترین خبرها