شکست پروژه سرنگونی " مقاومت" در انتخابات لبنان

شکست پروژه سرنگونی
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 20:22

کارشناسان و ناظران بر این باورند که مقاومت در لبنان علیرغم هجمه هایی که علیه آن صورت گرفت، توانست از طریق انتخابات قانونی از موجودیت خود محافظت کند.

العالم_لبنان

تحلیلگران سیاسی می گویند که مقاومت با دیوارهای دفاعی که بربالای آن، انتخابات پارلمانی لبنان قرار دارد، موفق شد از موجودیت خود محافظت کند.

تحلیلگران سیاسی توضیح می دهند که اولین نقطه درخشان در پیروزی "مقاومت"، سطح بالای مشارکت مردمی نسبت به سال 2018 و بالا بودن آرای ترجیحی مقاومت است که در سال 2018 حاج محمد رعد 43 هزار رای ترجیحی، و در انتخابات فعلی نیز تاکنون 50000 رای ترجیحی کسب کرده است وهم اکنون با اختلاف 10 رای، اولین نفر و دارای بیشترین رای است.

تحلیلگران سیاسی اشاره می کنند که 27 نماینده شیعه در پارلمان لبنان در کنار مقاومت و از متحدان آن هستند.

رهبران "جنبش آزاد میهنی" با اشاره به اظهارات "جبران باسیل" رئیس جنبش میهنی آزاد تاکید می کنند که این جنبش، با ابزارهای محلی و منطقه ای خود به طور مشخص با اسرائیل و آمریکا مقابله می کند.

رهبران جنبش آزاد میهنی، تاکید کردند تبلیغات رسانه ها، تلاش های سیاسی - مالی و مداخله آمریکا از طریق دیوید شنکر معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و حتی بازدید سفرا از مساجد و کلیساها برای خراب کردن جنبش آزاد میهنی محکوم به شکست خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها