به کارگیری سلاح‌های لیزری جدید در عملیات نظامی روسیه

به کارگیری سلاح‌های لیزری جدید در عملیات نظامی روسیه
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 20:51

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در یک برنامه زنده تلویزیونی از به کارگیری نسل جدید سلاح‌های لیزری در ارتش این کشور خبر داد.

العالم - اروپا

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی گفت: این کشور در عملیات ویژه خود در اوکراین از سلاح‌های لیزری موسوم به سیستم زادیرا استفاده می‌کند که قادر است اهدافی در ۵ کیلومتری خود را نابود کند.

بوریسوف گفت: این سلاح‌ها در حال ارسال به پایگاه‌های روسیه در مرزهای اوکراین است و اولین نسل از این سلاح‌ها به زودی استفاده خواهد شد.

این مقام ارشد دولت روسیه در توضیحاتش درباره سلاح جدید روس‌ها اعلام کرد این سلاح لیزری زادیرا می‌تواند ماهواره‌های شناسایی در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری را کور کند.

زادیرا بر روی تخریب فیزیکی جسمی در فاصله ۵ کیلومتری متمرکز است. معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد: این سامانه قادر است به راحتی انواع پهپادها را ساقط کند و از شلیک موشک‌های پرهزینه از نوع پانسیر و تور جلوگیری کند.

ایالات متحده اعزام نیروهای خود یا ناتو به اوکراین را رد کرده است، اما واشنگتن و متحدانش میلیاردها دلار تسلیحات از قبیل پهپاد، توپخانه سنگین هویتزر، ضد هوایی استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین را در اختیار کی‌یف قرار داده اند.

اظهارات بوریسوف نشان می‌دهد که روسیه در زمینه تسلیحات لیزری پیشرفت چشمگیری داشته است، روندی که مورد توجه دیگر قدرت‌های هسته ای مانند ایالات متحده و چین است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها