درخواست ها برای قاطعیت در برابر ائتلاف متجاوز سعودی

درخواست ها برای قاطعیت در برابر ائتلاف متجاوز سعودی
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 10:03

با ادامه نقض توافق نامه آتش بس از طرف ائتلاف متجاوز سعودی از جمله جلوگیری از انجام پروازها از فرودگاه صنعاء، کاربران خواستار قاطعیت در برابر این جنایات شدند.

العالم _ یمن

دولت صنعاء دوشنبه گذشته از پیشرفت جدیدی در توافقنامه پرواز از فرودگاه صنعاء خبر داد، بر این اساس که روزانه دو پرواز از طریق این فرودگاه در روزهای باقی مانده از آتش بس انجام گیرد.

این مطلب را حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت صنعاء در توییتی اعلام کرد و نوشت: امیدواریم که این امر به سرعت محقق شود و بار دیگر مانعی بر سر پروازها به وجود نیاید.

وی خطاب به ائتلاف متجاوز افزود: بیایید جوانمردانه رفتار کنیم تا با هم به سوی صلح حرکت و برادری و حسن همجواری را احیا کنیم.

العزی تصریح کرد: هر گونه کارشکنی یا مانع تراشی برای انجام پروازها از فرودگاه صنعاء به معنای بازگشت جنگ است، هرچند عاقلانه این است که چنین چیزی رخ ندهد.

العزی پیشتر روز دوشنبه تاکید کرده بود که خودداری ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی از صدور مجوز برای انجام پروازها از فرودگاه بین المللی صنعاء، آن هم درست پس از گذشت چند ساعت از اقدام یکجانبه ما در آزاد کردن گروه بزرگی از زندانیان سعودی، نشان دهنده جدیت نداشتن برای حرکت به سمت صلح است.

فرودگاه صنعاء دوشنبه گذشته شاهد نخستین پرواز پس از شش سال محاصره بود، محاصره ای که ائتلاف متجاوز بر آن تحمیل کرده است.

از سر گیری پروازها از طریق فرودگاه صنعاء پس از گذشت 45 روز از آتش بسی است که سازمان ملل متحد برای دو ماه اعلام کرد و دوم ماه آوریل به اجرا درآمد.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی از عمل کردن به برخی از بندهای توافق نامه آتش بس طفره می رود.

در همین ارتباط مجلس نمایندگان یمن اقدام ائتلاف متجاوز را در نقض توافق نامه محکوم کرد و از مجامع حقوق بشری بین المللی خواست جنایات ائتلاف متجاوز را پیگیری و آن را به سبب این جنایات محکوم کنند.

و اینک برخی از توییت هایی که کابران در این ارتباط با هشتگ #فرودگاه _صنعاء و #صعده منتشر کرده اند:

یک کاربر نوشت: قاطعیت در برابر ائتلاف متجاوز خواستی مردمی است. جنایت در #صعده به معنای لزوم قاطعیت است.

کاربر دیگری با نام یحیی ابو زکریا الیمانی هم نوشت: درخواست آتس بس از طرف ائتلاف متجاوز، به منظور تجدید قوا و آماده شدن برای از سر گیری تجاوز است. ائتلاف متجاوز بر همین اساس به بندهای مهم توافق نامه آتش بس از جمله از سر گیری پروازها از #فرودگاه _صنعاء پایبند نیست.

یک کاربر هم با نام حارق دمهم نوشت: شورای امنیت خواستار تمدید آتش بس است و این در حالی است که جز چند پرواز از #فرودگاه _صنعاء انجام نشده است. شورای امنیت اقدام ائتلاف سعودی را در جلوگیری از انجام 12 پرواز از فرودگاه صنعاء نادیده می گیرد. #محاصره _ یمن را _ بردارید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها