حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه آوارگان در شمال عراق

حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه آوارگان در شمال عراق
شنبه 31 ارديبهشت 1401 - 17:58

یک منبع امنیتی خبر داد که ترکیه اردوگاه آوارگان در شهر مخمور عراق را هدف قرار داده است.

العالم - عراق

یک منبع امنیتی حاضر در استان نینوی عراق امروز شنبه خبر داد که اردوگاه آوارگان در شهر «مخمور» هدف حمله قرار گرفته است.

این منبع به شبکه خبری «دجله» گفت که در جریان این حمله که توسط ترکیه صورت گرفت، اردوگاه بمباران شده، ولی ظاهرا تا این لحظه تلفات انسانی در پی نداشته است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز اما خبر داد که این حمله با پهپادهای ترکیه صورت گرفت و در جریان آن، یک خودروی غیر نظامی هدف قرار گرفته است.

تصویر خودروی منهدم شده

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها صبح امروز نیز از حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال شرقی عراق خبر دادند.

به گفته این رسانه‌ها، در حمله جنگنده‌های هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک، سه عضو این گروه و دو غیرنظامی در منطقه جمجمال واقع در بین سلیمانیه و کرکوک کشته شدند.

یک منبع امنیتی در این خصوص گفت که هواپیماهای جنگی ترکیه ناحیه آغجلر در استان سلیمانیه را بمباران کردند و در نتیجه آن مقر پ.ک.ک به طور کامل تخریب و یک خودرو دچار حریق شد.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

این کشور عملیات‌های متعددی را تاکنون علیه شبه‌نظامیان پ‌.‌ک.‌ک در شمال عراق آغاز کرده که این اقدام همواره با واکنش شدیداللحن مقامات عراقی همراه بوده است.

آنکارا مدعی است این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال روستاییان در منطقه بارها از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها