توییتر ۱۵۰ میلیون دلار جریمه شد

توییتر ۱۵۰ میلیون دلار جریمه شد
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 12:22

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توییتر با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری به دولت برای نقض حریم خصوصی داده‌ها موافقت کرده است.

العالم - امریکا

وزارت دادگستری آمریکا همراه با «کمیسیون فدرال تجارت» این کشور تصمیمی را اعلام کرده که شرکت توییتر را ملزم به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار جریمه مدنی و اجرای اقداماتی برای محافظت از حریم خصوصی داده‌های کاربران می‌کند. دیمین کایران، مدیر ارشد حریم خصوصی توییتر با اشاره به اینکه جریمه پرداخت شده است گفت: «ما با آژانس در مورد به‌روزرسانی‌های عملیاتی و بهبود برنامه‌ها همسو شده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که داده‌های شخصی افراد امن باقی می‌ماند و از حریم خصوصی آن‌ها محافظت می‌شود».

به گزارش اسپوتنیک، توئیتر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به کاربران خود گفته است که اطلاعات تماس خصوصی مثل شماره تلفن و ایمیل آن‌ها را برای امنیت حساب‌شان جمع‌آوری می‌کند، اما بنا به ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این پلتفرم، اطلاعات کاربران را فروخته و به شرکت‌ها برای ارسال تبلیغات هدفمند کمک کرده است.

استفانی هیندز، دادستان آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد کاربرانی که اطلاعات خصوصی خود را به این شبکه اجتماعی می‌دهند، حق دارند بدانند آیا از این اطلاعات برای کمک به تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شود یا خیر.

گفته می‌شود در یک دوره پنج ساله منتهی به سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را به سرویس مستقر در سانفرانسیسکو داده اند تا به ایمن کردن حساب‌شان با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای کمک کند. احراز هویت دو مرحله‌ای با ارسال کد‌های یک بار مصرف به ایمیل یا شماره تلفن همراه کاربران صورت می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها