صنعاء: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای سازماندهی مزدوران خود استفاده می‌کند

صنعاء: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای سازماندهی مزدوران خود استفاده می‌کند
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 22:31

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی از آتش بس، برای سازماندهی مزدوران و اجرای نقشه‌ها و سناریوهای خصمانه خود استفاده می‌کند.

العالم - یمن

محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گف که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از رهگذر مقابله با هر گونه اقدامی در راستای صلح، توطئه‌های خود را بر ملا کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، دولت نجات ملی امیدوار بود که آتش بس سازمان ملل آغازی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره و برداشتن گام های مبتنی بر اعتماد و احساس مسئولیت باشد.

وزیر دفاع یمن ادامه داد: «ائتلاف متجاوز از آتش بس، برای سازماندهی مزدوران، اجرای نقشه‌ها و سناریوهای خصمانه استفاده می‌کند. نهاد موسوم به شورای ریاستی هم آخرین برگه ائتلاف برای فراهم کردن مقدمات جنگ آتی و سوق دادن نیروهای خود برای آغاز جنگ به شمار می‌رود».

وی خاطر نشان کرد: «ما به کشورهای متجاوز می‌گوییم که آنچه آرزو می‌کنند محقق نخواهد شد. آنان نخستین هدف [ارتش یمن] خواهد بود و اقدامات آینده نیز نسبت به گذشته دردناکتر خواهد بود».

العاطفی تصریح کرد که یمن تجهیزات لازم را برای توانمندی نظامی خود و روزآمد کردن ابزارها و شیوه نظامی خود را فراهم کرده است و «برای مقابله با هر گونه اتفاق، در نهایت آمادگی جنگی قرار داریم».

وی با بیان اینکه ارتش یمن برای تمامی گزینه‌های نظامی حاضر است، در پایان تأکید کرد، متجاوزان به شرایط آتش بس پایبند نیستند و این بیانگر این است که ما با دشمنی روبرو هستیم که به زبان صلح باور ندارد و رفتارش جنایتکارانه است.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

این در حالی است که فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها