استعفای بی‌سابقه کارمندان سیاهپوست کاخ سفید

استعفای بی‌سابقه کارمندان سیاهپوست کاخ سفید
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 00:24

یک نشریه آمریکایی گزارش داد دستکم ۲۱ کارمند سیاهپوست از سال گذشته کاخ سفید را ترک کرده یا قصد دارند بزودی استعفا کنند.

العالم-آمریکا

دستکم 21 کارمند سیاهپوست از سال میلادی گذشته کاخ سفید را ترک کرده یا قصد دارند بزودی این کار را انجام دهند. برخی از این کارمندان محیط کار خود را اینگونه توصیف می‌کنند که از جانب مقامات بالادستی خود حمایت کمی دریافت می‌کنند و شانس اندکی هم برای ترفیع دارند.

بر اساس این گزارش، «بلاکسیت» واژه‌ای است که برخی دستیاران سیاهپوست کاخ سفید برای این استعفاها ابداع کرده‌اند.

اولین استعفای بزرگ در ماه دسامبر 2021 رخ داد زمانی که «سیمونه ساندرز» مشاور ارشد و سخنگوی اصلیِ کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام استعفا کرد و نهایتا به شبکه ام اس ان بی سی پیوست. از آن زمان به بعد، دستیاران ارشد هریس با اسامی تینا فلورنوی، اشلی اتینه و وینسنت ایوانز و سدریک ریچموند سرپرست تعامل عمومی او کاخ سفید را ترک کرده اند.

بر اساس اعلام مقامات کاخ سفید، لیندا اتیم مدیر ارشد شورای امنیت ملی، کمرون تریمبل مدیر تعامل دیجیتال، ناتالی آستِن دستیار مطبوعاتی، جوئله گمبل دستیار شورای اقتصاد ملی، دنیله اوکای، رگی گریر و ریشان دیسون دستیاران پرسنلی ریاست جمهوری هم کاخ سفید را ترک کرده‌ اند.

پلتیکو نوشت: سارا گریفین و دنیله کانلی از دیگر کارکنان شورای اقتصادی کاخ سفید نیز جزو کسانی هستند که قصد دارند در هفته‌های آینده استعفا کنند.

استعفاهای فوق باعث نگرانی فراوانی میان ناظران خارجی که به دنبال تنوع پست‌های دولتی بودند، شده‌ است.

اسپنسر اورتون رئیس مرکز مشترک مطالعات سیاسی و اقتصادی که گوناگونی کارمندان دولت را رصد می‌کند، در این باره گفت: من درباره خروج کارمندان سیاهپوست از کاخ سفید یا همان بلاکسیت شنیده ام و نگرانم.

وی افزود: 22 درصد کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری به بایدن رای دادند، سیاهپوست بودند. ضروری است کارمندان سیاهپوست در پست‌های ارشد، میان‌رده و رده‌پایین استخدام شوند و علاوه بر آن باید در تصمیم‌گیری‌های مهم سیاستی و پرسنلی از آنها استفاده کرد تا فرصت پیشرفت داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها