فاکس نیوز:جنگ اوکراین تنها به نفع پیمانکاران نظامی امریکاست

فاکس نیوز:جنگ اوکراین تنها به نفع پیمانکاران نظامی امریکاست
شنبه 14 خرداد 1401 - 13:49

یک روزنامه نگار آمریکایی با توجه به تلاش کاخ سفید برای طولانی کردن مدت جنگ اوکراین گفته است که این بحران تنها به نفع صنایع نظامی آمریکاست.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شبکه فاکس نیوز؛ گلن گرینوالد روزنامه نگار آمریکایی گفت: آشکار است که این درگیری تنها به نفع بخش کوچکی از شهروندان در واشنگتن، صنایع تولید تسلیحات و کارکنان بخش امنیتی است که از این گونه رخدادها، درآمد و قدرت به دست می آورند.

وی افزود: این بازار تازه برای کارخانه های تسلیحاتی آمریکا درست در هنگامی ایجاد می شود که صنایع نظامی، رونق خود را از دست داده و نیروهای ارتش از عراق و افغانستان بیرون آمده اند.

وی افزود واشنگتن هیچ تلاش دیپلماتیکی برای پایان دادن به این جنگ نمی کند که نشان می دهد در واقع نگران شهروندان اوکراین نیست. دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده ظاهرا به صورت عمدی، آتش این جنگ را برافروخته تر می کند که نشانگر اهمیت ندادن به مردم اوکراین و توجه آن به کارخانه ها و شرکت های تولید تسلیحات و قدرت دولت امنیتی است.

فاکس نیوز به نقل از منتقدان و مخالفان سیاست واشنگتن در باره اوکراین، در باره احتمال رسیدن این جنگ به نقطه غیرقابل بازگشت و متوقف نشدنی هشدار داده است.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی درباره تاثیر جنگ در اوکراین بر جهان گفت: جنگ در اوکراین بحران سه بعدی غذا، انرژی و مالی را شعله ور می‌کند و آسیب پذیرترین افراد، کشورها و اقتصادها را تحت فشار قرار می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها