صدور حکم ۸ سال حبس برای برادر بوتفلیقه

صدور حکم ۸ سال حبس برای برادر بوتفلیقه
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 11:11

دادگاهی در الجزایر، برادر رئیس جمهور سابق این کشور را به هشت سال حبس محکوم کرد.

العالم - الجزایر

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه "سیدی امحمد" در پایتخت الجزایر، سعید بوتفلیقه، برادر عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام تامین مالی مخفیانه برای کمپین تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری که در آوریل سال ۲۰۱۹ لغو شد، به هشت سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه همچنین در حق برادر رئیس جمهور سابق الجزایر جریمه نقدی به ارزش سه میلیون دینار و مصادره تمامی اموال وی را صادر کرد.

دادگاه مذکور همچنین علی حداد، تاجر و رئیس سابق مجمع روسای شرکت‌ها (آفیسو) را نیز به اتهام "پولشویی، سوء استفاده از قدرت و نفوذ، عدم مجوز و اعلام دارایی‌ها و تامین مالی مخفیانه تبلیغات انتخاباتی" به چهار سال حبس محکوم کرد.

سعید بوتفلیقه در جلسه‌های قبلی دادگاه اتهام ارتکاب جرائم فساد و نیز ارتباطش با مجمع علی حداد را تکذیب و تاکید کرده بود: حمایت مالی از کمپین انتخاباتی صحت ندارد چون من در آن مقطع مشاور رئیس جمهور بودم و مسؤولیتی در خصوص کمپین انتخاباتی‌اش نداشتم بلکه دو مسؤول دیگر مامور این کار بودند.

وکیل سعید بوتفلیقه نیز تاکید کرده بود که هیچ سند و مدرکی دال بر درستی اتهامات وارده به موکلش وجود ندارد.

عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق الجزایر آوریل ۲۰۱۹ پس از ۲۰ سال حاکمیت بر این کشور، در پی انتفاضه‌ای مردمی از سمتش کنار گذاشته شد.

پس از برکناری عبدالعزیز بوتفلیقه موجی از اعتراضات بی‌سابقه در الجزایر به راه افتاد و دادگاه این کشور تحقیقات متعددی را در زمینه فساد به ویژه از نزدیکان وی آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها