تل‌آویو: درباره استخراج گاز طبق منافع خود عمل می‌کنیم

تل‌آویو: درباره استخراج گاز طبق منافع خود عمل می‌کنیم
جمعه 20 خرداد 1401 - 16:27

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به هشدارهای مقاومت حزب‌الله لبنان درباره استخراج گاز از این کشور، آب‌های منطقه مورد مناقشه را متعلق به تل‌آویو دانست و اذعان کرد که صهیونیست‌ها طبق منافع خود عمل می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درخصوص برداشت گاز از میدان گازی مشترک در منطقه مورد مناقشه پاسخ داد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» لیبرمن در این خصوص با ادعای این‌که آب‌های منطقه موردمناقشه متعلق به رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: «اسرائیل صرفاً بر اساس منافع خود و بدون در نظر گرفتن هیچ تهدیدی به تصمیم‌گیری [در این‌باره] ادامه می‌دهد».

این در حالی است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهار روز گذشته (دوشنبه) درباره مسئله پیش‌آمده با لبنان اذعان کرده بود که اختلاف با این کشور بر سر اکتشاف گاز از دریا در چارچوب مذاکرات و گفت‌وگو با میانجی‌گری ایالات متحده آمریکا حل خواهد شد.

شب گذشته (پنج‌شنبه) دبیرکل جنبش حزب‌الله در سخنرانی خود ضمن تاکید بر لزوم مقابله با برنامه صهیونیست‌ها برای غارت منابع گازی و نفتی لبنان، تصریح کرد: «لبنان در این درگیری، حق و انگیزه دارد و قدرتی به نام ارتش و مقاومت در اختیار دارد. هیچ اقدامی از سوی دشمن نخواهد توانست از این سکوی شناور که نامش کشتی یونانی است، حمایت کند و نخواهد توانست از عملیات استخراج از میدان کاریش، حمایتی به عمل آورد».

سیدحسن نصرالله در این سخنرانی خود تاکید کرد که مقاومت در مقابل غارت ثروت لبنان بیکار نخواهد ماند و همه گزینه‌های حزب‌الله بدون تردید باز است؛ تل‌آویو باید از استخراج نفت از میدان کاریش دست بردارد.

پنج روز گذشته (یک‌شنبه) روزنامه لبنانی النهار از ورود یک کشتی «اسرائیلی» برای استخراج و ذخیره‌سازی گاز مایع به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داده بود؛ اقدامی باعث واکنش‌های بسیاری در لبنان علیه تجاوز تل‌آویو شد.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور این کشور، تجاوز دشمن رژیم صهیونیستی به منابع آبی لبنان را امری بی‌نهایت خطرناک توصیف کرد؛ امری که می‌تواند به ایجاد تنش‌هایی با عواقب نامعلوم منجر شود. «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز خاطرنشان کرد که هر گونه اقدام اسرائیل در منطقه مورد مناقشه به منزله اقدام خصمانه است. نمایندگان جنبش حزب‌الله لبنان نیز تاکید کردند که اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی در این منطقه اقدام به اکتشاف گاز کند.

در حالی رژیم صهیونیستی در میدان گازی کاریش فعال شده که قطعنامه ۶۴۳۳ سازمان ملل اعلام می‌کند که مرزهای دریایی لبنان بر اساس نقشه‌های ارتش این کشور، خط ۲۹ دریایی است و به هر گونه واکنش و پاسخ لبنانی در تعقیب کشتی متجاوز برای دفاع از منابع این کشور در این منطقه، مشروعیت می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها