لبنانی ها تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای آبی این کشور را محکوم کردند

لبنانی ها تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای آبی این کشور را محکوم کردند
شنبه 21 خرداد 1401 - 20:44

شهروندان لبنانی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای آبی این کشور، در الناقوره تجمع اعتراضی برگزار کردند.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های عربی، شهروندان لبنانی روز شنبه با تجمع در ساحل شهرک الناقوره در جنوب این کشور، اقدام رژیم صهیونیستی در استقرار کشتی حفاری در آب های مورد مناقشه لبنان با فلسطین اشغالی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع، تجاوز به خط مرزی شماره ۲۹ کشورشان را خط قرمز خود خواندند و خواستار مقابله همه جانبه با زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی شدند.

به تازگی شرکت یونانی "انرژین" مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این منطقه به منظور آماده سازی برای شروع اکتشاف نخستین چاه گاز در آن خبر داده است؛ امری که با واکنش شدید و هشدار طرف‌های لبنانی روبرو شده است.

براساس گزارشها، این کشتی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی کاریش شده و از خط ترسیمی ۲۹ عبور کرده و در ۵ کیلومتری خط ترسیمی ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفته است.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه شب گذشته طی سخنانی گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در اعزام کشتی استخراج گاز به میدان گازی «کاریش» نقض حاکمیت لبنان است.

وی با هشدار درباره سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن اوضاع با آغاز روند استخراج گاز توسط کشتی یونانی در میدان کاریش گفت: ما در مرحله جدیدی قرار داریم.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: هدف مستقیم، استخراج نفت و گاز از میدان کاریش توسط اسرائیل است. مقاومت توانایی نظامی برای جلوگیری دشمن از استخراج نفت و گاز در این میدان را دارد.

پربیننده ترین خبرها