روایت شریعتی از جلسه کمیسیون انرژی:

کمالوندی: ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی است

کمالوندی: ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی است
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 20:24

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمالوندی امروز در جلسه این کمیسیون حضور یافت و گفت که ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی است.

العالم - ایران

مالک شریعتی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز این کمیسیون جهت بررسی تصمیمات و اقدامات اخیر این سازمان در مقابل اقدامات زیاده‌خواهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمالوندی امروز علاوه بر ارائه گزارشی از روند طی شده مذاکرات منتهی به صدور قطعنامه شورای حکام، تأکید کرد که ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی به صورت توأمان است. کمالوندی بر اهمیت صنعت هسته‌ای کشور نیز تأکید کرد.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس پس از استماع گزارش سخنگوی سازمان انرژی اتمی، به اتفاق بحث قطعنامه صادر شده شورای حکام را محکوم و آن را تصمیمی سیاسی و متأثر از فشار سیاسی قدرت‌ها خارج از نکات فنی قلمداد کردند.

شریعتی تأکید کرد: همچنین اگر چه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده، اما بر کاهش کامل این همکاری‌ها تأکید شد و نمایندگان حاضر در جلسه از سیاستی که برای جمع‌آوری تمامی دوربین‌ها دنبال می‌شود، حمایت کردند.

شریعتی با بیان اینکه سند جامع افق توسعه ۲۰ ساله هسته‌ای کشور دیگر موضوعی بود که امروز مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت، گرفت، گفت: مقرر شد جزئیات این سند که به تصویب شورای عالی فناوری رسیده و ابلاغ شده، به صورت کامل به کمیسیون انرژی ارسال و نظارت کمیسیون بر اجرای این سند به صورت منظم انجام شود چرا که ما صنعت هسته‌ای را مانند صنایع دیگر کشور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان انرژی اتمی بر توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای تاکید کردند، تصریح کرد: همچنین بر ضرورت تأمین مالی و حمایت‌های بیشتر از برنامه‌های فنی و ارتقای توان نیروی انسانی سازمان تأکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کاملاً مسیر مذاکرات را به نفع ایران تغییر داد و دست ایران در مذاکرات پر شد، هر چند افرادی در زمان تصویب قانون ابراز نارضایتی می‌کردند، اما مشخص شد که این قانون بسیار راهبردی بوده و به نفع کشور است، این موضوع نیز در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین گزارش سازمان از اجرای تعهدات ایران نشان داد که تمام تعهدات بخش فنی این قانون توسط سازمان در بخش‌های تجهیزات، ماشین، مواد و تأسیسات بعضاً بیش از تعهد مبتنی بر قانون نیز بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای دائم رژیم صهیونیستی ضد تجهیزات، اماکن و دانشمندان ما، بحث حفاظت از دانشمندان و تجهیزات و اماکن مورد تأکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها