آیا ترور می تواند شبح ضربات ایران را از اسرائیل دور کند؟

آیا ترور می تواند شبح ضربات ایران را از اسرائیل دور کند؟
جمعه 3 تير 1401 - 07:48

تل آویو در صدد است تا حملات خود را از طریق شبکه هایش در ایران که البته بسیاری از آنها دستگیر شده اند و همچنین از طریق پهباد برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای و انتقال نبرد به داخل خاک ایران گسترش دهد.

العالم – نظرکده

کارشناسان معتقدند که جنگ بین ایران و رژیم صهیونیستی در بسیاری از زمینه ها جز زمینه نظامی مدتهاست که در جریان است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه در گزارشی اعلام کرده که در ماه گذشته و پس از ترور شهید صیاد خدائی از افسران سپاه، 29 حادثه امنیتی و نظامی، ترور، بمب گذاری، آتش سوزی، حملات دریایی و قطع خطوط راه آهن در رژیم صهیونیستی روی داده است.

کارشناسان می گویند که واکنش سریع ایران به رژیم صهیونیستی رسما اعلام نشده و توسط ماموران مستقیم یا غیرمستقیم ایران انجام می شود و حتی امکان دارد در آینده، تاسیسات اقتصادی، امنیتی و حیاتی دشمن هدف واقع شود.

آنها افزودند که رژیم صهیونیستی در برابر قدرت تهران می کوشد از طریق مزدورانش اقدام به ترور یا نفوذ به تاسیسات هسته ای ایران نماید اما سازمان اطلاعات ایران اکثر آن را خنثی کرده است.

کارشناسان نظامی نیز خاطرنشان می کنند که انواع جنگ ها مانند جنگ روانی، اقتصادی و سایبری از مدت ها قبل میان رژیم صهیونیستی و ایران در جریان است که بنابر گزارش سی ان ان می تواند به جنگ نظامی تبدیل شود، البته آمریکا به رژیم صهیونیستی در زمینه جنگ های اطلاعاتی، ترور و خرابکاری علیه ایران مدتهاست که چراغ سبز نشان داده اما نمی خواهد به جنگ نظامی تبدیل شود زیرا می داند برای چنین جنگی با ایران آمادگی ندارد.

رژیم صهیونیستی نیز دچار اختلافات داخلی بوده و می داند این اختلافات تاثیری منفی بر امنیتش خواهد داشت.

به همین دلیل رژیم صهیونیستی می کوشد تا حد امکان از طریق ترور، شبح حمله ایران به خود را از بین ببرد، اما همه می دانند که این رژیم به رغم ادعایش درباره اجرای استراتژی اختاپوس علیه ایران، هیچ استراتژی و تاکتیکی برای برخورد با پرونده های مختلف مانند پرونده هسته ای ایران ندارد لذا مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی عملا اعتراف کرده اند که حتی توانایی لجستیکی برای حمله نظامی به ایران را ندارند.

پربیننده ترین خبرها