زلال قرآن (967)؛

چرا غفلت از خدا باعث می شود آدمی سعادت حقیقی خویش را فراموش کند؟

چرا غفلت از خدا باعث می شود آدمی سعادت حقیقی خویش را فراموش کند؟
جمعه 3 تير 1401 - 15:31

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که چرا غفلت از خدا باعث می شود آدمی سعادت حقیقی خویش را فراموش کند؟

العالم ـ زلال قرآن

دقت درآیات 18 و19 سوره مبارکه حشر:
« يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوااتَّقُوااللَّـهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّـهَ إِنَّ اللَّـهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ . وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّـهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»
ترجمه: (الا ای اهل ایمان، خدا ترس شوید و هر نفسی نیک بنگرد تا چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌ فرستد، و ازخدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است. و مانند آنان نباشید که به کلی خدا را فراموش کردند، خدا هم (حظّ معنوی و بهره ابدی) نفوس آنها را از یادشان برد، آنان به حقیقت بدکاران عالمند).
انسان را متوجه این حقیقت می کند که هرکس با رعایت تقوا و حدود الهی و انجام اعمال صالحه در جهت تقرب به خداوند سبحان حرکت کند و با عبادات و تفکر و تذکر همیشه به یاد خدا باشد راه فلاح و رستگاری و سعادت دنیا و آخرت را پیمود و هرکس با کبر و غرور و سوار بر مرکب منیت و خود خواهی و هوا پرستی و با انجام اعمال لهو و لعب و گناه و معصیت به دنیا و مظاهر فریبنده آن سرگرم و از خدا و قیامت غافل بماند به طور طبیعی از مسیر قرب الهی که تامین کننده سعادت حقیقی اوست بازخواهد ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها