وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن:

عربستان از فرصت آتش‌بس برای بازیابی توانِ خود استفاده می‌کند

عربستان از فرصت آتش‌بس برای بازیابی توانِ خود استفاده می‌کند
يکشنبه 5 تير 1401 - 14:56

وزیردفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی تاکید کرد: عربستان سعودی اهداف دیگری از برقراری آتش بس دارد و سعی می کند با سوء استفاده از آن قوای خود را بازسازی کرده و برای درگیری های جدید آماده شود.

العالم - یمن

به نقل از وبگاه النشره، سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی از عدم پایبندی عربستان سعودی به آتش بس و ناکارآمدی سازمان ملل در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین با اشاره به نقض مکرر آتش بس انسان دوستانه اعلام شده از سوی سازمان ملل، از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در روزهای اخیر تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی ضمن سو استفاده از آتش بس سازمان ملل متحد، قوای خود را بسیج کرده و برای تشدید هر چه بیشتر تنش‌ها آماده می‌شود.

سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ما نخستین طرفی بودیم که پایبندی به توافق آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل را اعلام کردیم و همچنان به همه تعهدات خود در راستای این توافق پایبند هستیم. در هنگام مذاکرات برای برقراری آتش بس نیز مانع تراشی نکرده و سعی کردیم اجرای آن را تسهیل کنیم.

وی افزود: در طرف مقابل ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد که مشخص شد از برقراری آتش بس به دنبال نیل به اهداف دیگر خود هستند. آنها علاوه بر اینکه هر ساعت توافق آتش بس را نقض کرده‌اند از سوی دیگر سعی دارند نیروهای خود را بازسازی کرده و برای درگیری‌های جدید با بسیج قوای بیشتر آماده شوند.

این مقام یمنی با اشاره به فریبکاری ائتلاف متجاوز سعودی در مساله آتش بس، به آنها درباره ادامه این اقدامات هشدار داد و تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن برای هر تحولی آمادگی دارد.

پربیننده ترین خبرها