دیدار با وزیر فرهنگ سوریه؛ آخرین برنامه سفر رئیس رسانه ملی به دمشق

دیدار با وزیر فرهنگ سوریه؛ آخرین برنامه سفر رئیس رسانه ملی به دمشق
سه شنبه 7 تير 1401 - 23:15

رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست های گسترده خود طی دو روز گذشته در دمشق ، با وزیر فرهنگ سوریه دیدار کرد.

العالم - سوریه

پیمان جبلی در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه بر خطرناک بودن جنگ نرم فرهنگی که منطقه شاهد آن است، تاکید و بر لزوم یکپارچگی تلاش ها برای مقابله با این جنگ تاکید کرد.

جبلی گفت: به ابعاد مشترک فرهنگی و تمدن بین ایران و سوریه و همچنین به مسائل مورد توجه و علاقه دو طرف پرداختیم.

رئیس رسانه ملی اظهار داشت: هر دو کشور خواهان تقویت روابط فرهنگی برای ایجاد زمینه مناسب به منظور ارتقای مناسبات و روابط بین دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و ... هستند.

"لبانا مشوح" وزیر فرهنگ سوریه در این دیدار با اشاره به اینکه هدف از جنگ سوریه از بین بردن هویت ملی و جدایی دمشق و متحدانش است، تاکید کرد که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

وی ادامه داد که روی سازوکار اقدام مشترک برای اجرای توافق‌هایی که قبلا در زمینه فرهنگی امضا شده بود، توافق شد.

وزیر فرهنگ سوریه همچنین گفت: درباره همه جزئیات مربوط به همکاری فرهنگی صحبت کردیم، همکاری که باید به اندازه همکاری سیاسی ارتقا یابد و خواسته سیاسی هر دو کشور را تحقق بخشد و این همکاری، اجتناب ناپذیر است، زیرا دو ملت با هم روابط تاریخی دارند.

هیات ایرانی در جریان سفر دو روزه خود به دمشق، با مسئولان سوری دیدارهای فشرده داشت و طی این دیدارها درباره ارتقای روابط رسانه ای و فرهنگی ایران و سوریه و ارتقای این روابط تا حد روابط سیاسی توافق شد.

پربیننده ترین خبرها