بازداشت سرکرده جبهه النصره در ادلب برای تضعیف نقش سرکردگان آن

بازداشت سرکرده جبهه النصره در ادلب برای تضعیف نقش سرکردگان آن
سه شنبه 14 تير 1401 - 13:25

در سایه تشدید اختلافات داخلی میان سرکردگان درجه اول گروه جبهه النصره و تضعیف نقش های آنان،‌ این گروه «قاضی اول» جبهه النصره را به نام ابوالقاسم الشامی در ادلب بازداشت کرد.

العالم - سوریه

بازداشت الشامی در حالیست که وی چند روز پیش ، از سرکردگی در جبهه النصره استعفا کرده بود.

منابع رسانه ای وابسته به معارضان اعلام کردند که این گروه بامداد روز یکشنبه، الشامی را در شهر ادلب بازداشت و سلاح و لوازم شخصی وی را بعد از بازداشت مصادره کرد.

بازداشت الشامی چند روز پس از استعفای وی از ستمش در گروه جبهه النصره صورت گرفت. وی دارای سمت های زیادی دراین گروه بود و بیشتر « پرونده های حساس امنیتی » را مدیریت می کرد.

منابع یاد شده اظهار داشتند که در سایه تشدید اختلافات داخلی میان سرکردگان ردیف اول جبهه النصره به دنبال تغییرات اخیر در سیاست های این گروه شامل کنار زدن «عناصر تندرو» و تضعیف نقش آنان ، بازداشت ها علیه عناصر این گروه از تابعیت های مختلف از گروه «حراس الدین» وابسته به تشکیلات القاعده و دیگر گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد.

به اعتقاد ناظران ، اقدامات جبهه النصره که در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارد ،‌ درچارچوب تلاش های این گروه که مورد حمایت ترکیه قرار دارد ، برای عرض اندام به عنوان « یک گروه میانه رو» و خط خوردن از فهرست های بین المللی گروه های تروریستی صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها