تیراندازی مجدد در جشن استقلال آمریکا؛ 3 کشته و 7 زخمی

تیراندازی مجدد در جشن استقلال آمریکا؛ 3 کشته و 7 زخمی
سه شنبه 14 تير 1401 - 21:35

در جریان تیراندازی حین برگزاری جشن‌‌های استقلال آمریکا در یکی از شهرهای ایالت «ایندیانا»، سه تن کشته و هفت تن مجروح شدند.

العالم - آمریکا

در تداوم سریال تیراندازی‌های خیابانی در آمریکا، شهر «گری» در ایالت «ایندیانا» شاهد تیراندازی و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان آمریکایی در جریان جشن‌های مرتبط به روز استقلال آمریکا بود.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در تیراندازی در یک جشن خیابانی در شهر « گری» در نیمه شب شب سه شنبه به وقت محلی سه نفر کشته و هفت زخمی شدند.

پلیس این شهر از اعزام نیرو به محل حادثه بعد از این ماجرا خبر داد و اعلام کرد که مجروحان با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

پلیس همچنین اعلام کرده که در پی یافتن مظنون یا مظنونان این حادثه مرگبار است. پلیس از اهالی منططقه خواسته تا در صورت داشتن اطلاعاتی در این زمینه با دستگاه‌های امنیتی ارتباط برقرار کنند.

این در حالی است که منابع خبری روز دوشنبه نیز از تیراندازی در شیکاگوی آمریکا و در مراسم رژه به مناسبت روز استقلال این کشور خبر دادند. در جریان این حادثه نیز ۶ تن کشته و ۲۴ نفر مجروح شدند. پلیس روز چهارشنبه از دستگیری جوانی به عنوان مظنون این ماجرا خبر داد.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با توجه آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

پربیننده ترین خبرها