روزهای خونین در نیویورک با 14 تیراندازی جداگانه در یک روز / 3 نفر کشته و 21 تن زخمی شدند

روزهای خونین در نیویورک با 14 تیراندازی جداگانه در یک روز / 3 نفر کشته و 21 تن زخمی شدند
چهارشنبه 15 تير 1401 - 08:19

رسانه‌های آمریکا از چهارده تیراندازی جداگانه در شهر نیویورک در ایالات متحده و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان این کشور تنها در یک روز خبر دادند.

العالم - آمریکا

در تیراندازی‌های جداگانه در شهر «نیویورک» در آمریکا در جریان ۱۴ تیراندازی جداگانه سه نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌بی اس» در یک حادثه در روز دوشنبه، سه نفر در داخل یک رستوران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. به گفته اداره پلیس نیویورک، یک مرد ۲۳ ساله از ناحیه گردن و یک جوان ۲۱ ساله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که هر دو در صحنه کشته شدند. نفر سوم، ۱۸ ساله، نیز در بیمارستان دانشگاه «بروکدیل» در وضعیت وخیمی قرار دارد.

یک فرد ۶۲ ساله نیز در حادثه‌ای جداگانه در منطقه «برانکس» به ضرب گلوله کشته شد. به گفته پلیس، این فرد به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا درگذشت. این حادثه دو مجروح نیز برجای گذاشت.

بنابر اعلام پلیس، در سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۳ قتل در شهر نیویورک رخ داده که ۱۰ درصد نسبت به ۲۳۷ قتل صورت گرفته در سال گذشته کاهش داشته است.

در همین حال یک مرد مسلح روز دوشنبه در رژه به مناسبت روز استقلال آمریکا در «هایلند پارک» ایلینوی تیراندازی کرد و شش نفر را کشت و ۲۴ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

شهر «گری» در ایالت «ایندیانا» نیز سه شنبه شب به وقت تهران شاهد تیراندازی و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان آمریکایی در جریان جشن‌های مرتبط به روز استقلال آمریکا بود. در تیراندازی در یک جشن خیابانی در شهر « گری» سه نفر کشته و هفت زخمی شدند.

پلیس این شهر از اعزام نیرو به محل حادثه بعد از این ماجرا خبر داد و اعلام کرد که مجروحان با خودروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش فارس، مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با توجه آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

پربیننده ترین خبرها