موج هفتم کرونا در فرانسه؛ ابتلای بیش از ۲۰۰هزار نفر در ۲۴ ساعت

موج هفتم کرونا در فرانسه؛ ابتلای بیش از ۲۰۰هزار نفر در ۲۴ ساعت
چهارشنبه 15 تير 1401 - 11:47

موج هفتم کرونا در فرانسه استقرار خود را با ابتلای ۲۰۶ هزار و ۵۵۴ مورد در ۲۴ ساعت، نشان داد؛ این آمار ابتلا از ماه آوریل (فروردین) بی‌سابقه بوده است.

العالم - اروپا

به گزارش نشریه فرانسوی «ابزرواتور»، فرانسوآ براون وزیر بهداشت فرانسه عصر دیروز با تایید آمار اعلام شده، موج هفتم کرونا را در کشورش تایید کرد.

وی در صحن علنی مجلس در اظهاراتی در آغاز رسیدگی به طرح «نظارت و امنیت سلامت» اعلام کرد: فرانسه با افزایش روزانه تعداد مبتلایان وارد هفتمین موج همه‌گیری شده است و هر روز به‌طور متوسط ۱۲۰ هزار مورد بیمار جدید ثبت می‌شود که این رقم امروز (سه‌شنبه) به بیش از ۲۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

براون یک روز پس از انتخابش به عنوان وزیر بهداشت در کابینه نخست وزیر، از ضرورت محافظت از مردم در برابر ویروسی که «بیشتر و سریع‌تر در حال گردش است و نظارت بر روند بهبود نظام درمانی» سخن گفت.

وی در عین حال با تایید افزایش پذیرش بیماران بیشتر در بخش های عادی و کمتر در بخش مراقبت‌های ویژه، شدت موج هفتم را کمتر از اوج‌گیری ماه ژانویه (دی) و غیرقابل مقایسه با «وسعت و شدت» موج‌های قبلی کرونا دانست.

وزیر بهداشت جدید فرانسه که خود با ماسک در مجلس حاضر شده بود، علاوه بر توصیه به ادامه استفاده از ماسک «در مکان های شلوغ، مانند مجلس و نیز در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی» بر یادآوری واکسیناسیون برای افراد آسیب‌پذیر تاکید کرد.

براون با بیان اینکه «واکسیناسیون علیه انواع شدید کرونا جان‌های بسیاری را نجات می‌دهد»، گفت: به عنوان پزشک اورژانس شاهد مرگ‌ومیرهای قابل اجتناب بسیاری بوده ام.

وی تعداد فرانسویانی را که دو دز واکسن دریافت کرده اند، «خوب اما ناکافی» خواند. برآوردها از میزان واکسیناسیون در فرانسه نشان می‌دهد که ۷۹.۸ درصد از جمعیت این کشور دز نخست واکسن و ۵۹.۷ درصد دز یادآور دوم را دریافت کرده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها