احتمال انتخاب جایگزین برای برهم صالح در ریاست جمهوری عراق

احتمال انتخاب جایگزین برای برهم صالح در ریاست جمهوری عراق
يکشنبه 19 تير 1401 - 21:58

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان گفت که این حزب ممکن است در صورت عدم توافق با حزب دموکرات کردستان در ماجرای ریاست جمهوری، جایگزینی برای برهم صالح معرفی کند.

العالم ـ عراق

حسن آلی، عضو اتحادیه میهنی کردستان امروز یکشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری "المعلومه" گفت که این حزب ممکن است در صورت عدم توافق با حزب دموکرات کردستان بر سر نامزدی برهم صالح، جایگزینی برای وی انتخاب کند.

آلی افزود که حزب اتحادیه میهنی خواهان این است که ریاست جمهوری برهم صالح یک دوره دیگر تمدید شود ولی در صورتی که با حزب دموکرات کردستان بر سر انتخاب وی توافقی صورت نگیرد، احتمال دارد اتحادیه میهنی، "لطیف رشید" را برای تصدی ریاست جمهوری عراق معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد که مذاکرات میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات ادامه دارد و پس از عید قربان برای مشخص شدن شخص رئیس جمهوری توافقی صورت خواهد گرفت.

با گذشت حدود 9 ماه از برگزاری انتخابات عراق، احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور نتوانسته‌اند بر سر تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیر به توافق برسند.

حزب اتحادیه میهنی، برهم صالح را به عنوان نامزد خود برای ریاست جمهوری عراق معرفی کرده و در مقابل حزب دموکرات کردستان، ریبر احمد بارزانی را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها