در پی کشف رسوایی اخلاقی جدید ؛

یک گروهان مهندسی رزمی ارتش اسرائیل منحل شد

یک گروهان مهندسی رزمی ارتش اسرائیل منحل شد
سه شنبه 21 تير 1401 - 15:06

روزنامه یدیعوت آحارانوت از انحلال یک گروهان مهندسی رزمی در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل رسوایی افسران آن در سوء‌استفاده از سربازان تازه‌وارد خبر داد.

العالم_فلسطین اشغالی

«یوآف زیتون» خبرنگار امور نظامی در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت»، امروز (سه‌شنبه)، از تصمیم غیرمعمول فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در انحلال یک گروهان مهندسی رزمی وابسته به گردان 605، در پی ناکامی تلاشهای فرماندهی تیپ 188 در مهار پدیده سوء استفاده افسران این گروهان از سربازان جدید و تکرار تجاوزهای فیزیکی به آن‌ها، خبر داد.

به نوشته این روزنامه عبری، سرتیپ «عیدو مزراحی» افسر ارشد مهندسی رزمی تصمیم گرفته تا ده‌ها سرباز و افسر این گروهان را در یگان‌های دیگر توزیع کند و به زودی یک یگان جدید متشکل از نیروهای یگان‌های مختلف تشکیل دهد. مشروط به این‌که یک یگان ذخیره، تا آن زمان، مسئولیت یگان مهندسی را رزمی را برعهده گیرد به این امید که بتواند برای این پدیده ریشه‌ای در ارتش رژیم صهیونیستی راه‌ حلی بیابد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی تیپ مذکور در ارتش رژیم صهیونیستی، مجموعه اقدامات و تصمیمات تنبیهی علیه فرماندهان این گروهان از جمله بازداشت برخی از آن‌ها و تعلیق آن‌ها از کار اتخاذ کرده‌اند اما همگی بی‌نتیجه بوده‌ است.

تجاوز و سوءاستفاده‌های جنسی یکی از موارد متداول در ارتش اسرائیل است، تا جایی که سران نظامی رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کنند برنامه‌هایی برای کاهش چنین مواردی به اجرا بگذارند. با این حال، آمارهای رسمی نشان می‌دهد موارد سوءاستفاده‌های جنسی به خصوص علیه سربازان زن ارتش اسرائیل، در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت سال گذشته نیز در گزارشی نوشته بود که تنها در سال ۲۰۲۰، ۱۵۴۲ مورد تجاوز و رسوایی جنسی در ارتش اسرائیل رخ داده اما با این وجود تنها ۳۱ شکایت از جانب سربازان تنظیم شده که نشان می‌دهد مقامات این ارتش تلاش می‌کنند بر واقعیت سرپوش بگذارند.

پربیننده ترین خبرها