احزاب عرب: سفر بایدن برای تداوم اشغال و حمایت از عادی سازی روابط است

احزاب عرب: سفر بایدن برای تداوم اشغال و حمایت از عادی سازی روابط است
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 14:25

دبیرخانه کنفرانس عمومی احزاب عربی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه را که در چارچوب حمایت از گزینه عادی سازی و تداوم اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و حمایت از آن است، محکوم کرد.

العالم - لبنان

این دبیرخانه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سفر بایدن به سرزمین های اشغالی برای مشروعیت بخشیدن به آن و تایید حمایت مطلق دولت آمریکا از دشمن امت عربی است. این همان تصمیمی است که کنگره آمریکا اعلام کرد، علاوه بر تسلیحات پیشرفته، 4 میلیارد دلار به این رژیم کمک خواهد کرد تا امنیت این رژیم و برتری آن بر همه کشورهای منطقه از یک سو تضمین شود و از سوی دیگر جهت سرپوش گذاشتن بر سیاست تهاجمی ای که این رژیم علیه مردم فلسطین در نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین المللی به کار می بندد و تداوم پروژه های شهرک سازی و نقض مکرر مقدسات در مسجد الاقصی و کلیسای قیامت.
این دبیرخانه تاکید کرد که سرپوش گذاشتن آمریکا بر سیاست های دشمن، آن را به اصرار ورزیدن در هدف قرار دادن مردم و خبرنگاران فلسطینی و کشتن عمدی آنها در تلاشی آشکار با هدف محو جنایات توصیف شده خود علیه مردم ثابت قدم فلسطین، می کشاند.

همچنین این دبیرخانه اشاره کرد که بایدن با اعمال فشار بر برخی رژیم‌های عربی برای امضای توافق‌نامه‌هایی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، به دنبال کمک به دشمن است تا از بحران‌های وجودی مکررش خارج شود، این همان چیزی است که رئیس جمهور آمریکا، از طریق سفر به پادشاهی عربستان سعودی و برگزاری جلسات هماهنگی با کشورهای عربی دارای رابطه با "اسرائيل" و کشورهای نامزد عادی سازی روابط برای اعلام ناتوی خاورمیانه به رهبری دشمن صهیونیستی، به دنبال آن است. بایدن سعی دارد با رژیم صهیونیستی به رهبری آمریکا، برای هدف قرار دادن ایران و محاصره کشورها و نیروهای محور مقاومت در امت اسلامی برای محاصره و نابودی آرمان فلسطین و تسلط صهیونیست ها بر امت ما، هماهنگی هوایی داشته باشد.
قاسم صالح، دبیرکل کنفرانس عمومی احزاب عربی تاکید کرد که سفر بایدن بخشی از تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی است که امت را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا دشمن اصلی امت ما است، بنابراین از کسانی که برای احیای حقوق بر آن اعتماد می کنند، می خواهیم که این توهم را رها کنند و آن را از محاسبات تاسف بار خود کنار بگذارند.
قاسم صالح بر این باور است که گزینه مقاومت و احیای مبارزه مسلحانه کوتاه ترین و مؤثرترین راه برای آزادسازی سرزمین فلسطین، جولان و جنوب لبنان و احیای حقوق و مقدسات است.
دبیرکل کنفرانس عمومی احزاب عربی خاطرنشان کرد: مقاومت و مخالفت با عادی سازی روابط وظیفه همه همایش ها، نیروها، احزاب و آزادگان ملت است. در این راستا، ما به ملت‌های عرب درود می‌فرستیم که هیچ گونه عادی‌سازی را نپذیرفتند و با رژیم‌های خود در تقابل‌های شجاعانه برای لغو قراردادهای تحقیرآمیز با دشمن صهیونیستی به پاخاستند تا از یک سو این قراردادها را باطل و از سوی دیگر عادی‌سازی روابط و اقدام سازشکاران را جرم انگاری کنند.
قاسم صالح از همه نیروها و احزاب خواست تا کنار کشورها و نیروهای مقاومت در منطقه بایستند و از تلاش‌ها برای انحراف قطب‌نمای مبارزه با دشمن اصلی امت، یعنی رژیم غاصب صهیونیستی، جلوگیری کنند و دشمن‌آفرینی و هدف قرار دادن متحدان و برادران را نپذیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها