رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره: طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره: طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد
شنبه 25 تير 1401 - 13:36

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر تلاش بایدن برای تامین امنیت اسرائیل را بیانگر میزان آسیب پذیری این رژیم در مقابل قدرت محور ضد عادی سازی خواند و گفت: آنگونه که انتظار می رفت طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد.

العالم - ایران

«محمدحسین سلطانی‌فرد» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره) در توئیتی درباره سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی نوشت: اینکه بایدن در سفر به عربستان به دنبال تامین امنیت اسرائیل با پول کشورهای عربی است بیانگر میزان آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت محور ضد عادی سازی و سازش است. همانگونه که انتظار می‌رفت طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد.

وی همچنین امروز در توئیت دیگری نوشت: از آقای بایدن باید تشکر کرد که به صراحت اعلام کرد که برای نفت و فراهم کردن زمینه برای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری به اسرائیل و عربستان سعودی سفر کرده است. به موضوع حقوق بشر در پاسخ به سؤال خبرنگاران لبخند زد و سعی کرد با امضا چند یادداشت و سند، به سفر خود رسمیت دهد.

پس از دیدارهای جو بایدن با مقامات سعودی در سفرش به جده، آمریکا و عربستان سعودی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. براساس گزارش رسانه‌های سعودی، دو طرف ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات، فضا و سلامت امضا کردند. براساس این بیانیه، «ایالات متحده از تعهد عربستان به حمایت از تعادل بازارهای جهانی نفت به منظور دستیابی به رشد اقتصادی پایدار استقبال می‌کند. عربستان سعودی و ایالات متحده توافق کردند که به طور منظم در مورد بازارهای جهانی انرژی در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشورت کنند».

البته در حالی که کاخ سفید ادعا کرده که عربستان پذیرفته تولید نفت خود در ماه‌های ژوئیه و اوت را ۵۰ درصد افزایش دهد، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی هرگونه توافق با آمریکا را رد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها