مخالفان بحرینی انتخابات را تحریم کردند

مخالفان بحرینی انتخابات را تحریم کردند
يکشنبه 26 تير 1401 - 13:01

فعالان بحرینی بر پایبندی خود به گزینه تحریم انتخابات تا زمان اصلاح واقعی که از طریق آن بتوانند در تصمیم گیری مشارکت کنند، تاکید کردند.

العالم - بحرين

فعالانی که از طریق شبکه اجتماعی توییتر، در فضای گفتگوی سازماندهی شده توسط جمعیت مخالف الوفاق شرکت کردند، این مجلس را با ترکیب فعلی ابزاری در دستان مقامات اجرایی دانستند.

جلال فیروز نماینده سابق الوفاق گفت: تجربه الوفاق و اپوزیسیون ثابت کرد که مجلس به شکل کنونی به منافع مردم از لحاظ اقتصادی، سیاسی و حقوقی آسیب زده و وعده اصلاحات و توانمندسازی شهروندان محقق نشده بلکه به حاشیه راندن و محرومیت را به دنبال داشته است.

وی افزود: تجارب پارلمان از سال 2002 بیانگر این است که این مجلس تزیینی شایسته نمایندگی مردم و ایفای نقش قانونگذاری و نظارتی و خدماتی و دیگر نقش های قانونی را ندارد.

فیروز بر موضع آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد که گفته است مجلس کنونی سیاست یکجانبه ناعادلانه ای را اتخاذ کرده است که حقوق مردم را دور می زند و نقش نظارتی محول شده را به حاشیه می راند.

حسن المرزوق، دبیرکل تجمع وحدوی، پیام تحریم را درخواست برای از رونق انداختن عرصه سیاسی، آزادی زندانیان، لغو قانون انزوای سیاسی، ایجاد فضای مناسب عادلانه برای انتخابات دموکراتیک و سالم و پایان بی عدالتی در معیشت شهروندان دانست.

وی افزود: "مجلس فعلی حوزه های انتخاباتی را منصفانه نمایندگی نمی کند و اختیارات آن ناقص است، زیرا نمی تواند از وزیر یا دولت سوال کند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها