رسوایی عربستان و امارات و جاه طلبی آنها برای نفت "المهره"

رسوایی عربستان و امارات و جاه طلبی آنها برای نفت
سه شنبه 28 تير 1401 - 23:12

کاربران یمنی پس از انتشار اخباری مبنی بر تقویت نظامی ائتلاف متجاوز برای حضور در استان ساحلی المهره در شرق یمن، هشتگ المهره را ترند کردند.

العالم داغهای مجازی

عربستان سعودی و امارات به منظور جاه طلبی های سیاسی و اقتصادی به دنبال کنترل استان المهره، دروازه شرقی یمن و واقع در مرز با سلطان نشین عمان هستند به گونه ای که استان المهره شاهد فعالیت شدید عربستان در همه سطوح است.

تمامی تحرکات نیروهای سعودی در المهره و کنترل آنها بر تمامی بنادر زمینی و دریایی از جمله فرودگاه الغیضه و ممنوعیت پروازهای غیرنظامی از اواخر سال گذشته نشان می دهد که ریاض در حال رقابت با یمن بر سر حاکمیت این منطقه است.

اخبار یمن به نقل از منابع محلی، حاکی از اقدام نیروهای ائتلاف متجاوز دیروز دوشنبه در استقرار نیروهای جدیدی در استان المهره ، همزمان با آغاز تحرکات گسترده برای اکتشاف نفت و بهره برداری از ثروت استراتژیک استان، است.

این منابع به سایت المسیره اعلام کردند که نیروهای ائتلاف متجاوز بیش از 200 نفر از اعضای خود از جمله سربازان سعودی و اماراتی را در نزدیکی فرودگاه الغیضه مستقر کرده و توضیح دادند که عناصر مستقر با ده ها خودروی زرهی و تیم نظامی همراهی می شوند.

در همین زمینه، شیخ علی الحریزی، رئیس کمیته تحصن المهره، متعهد شد که توطئه های امارات و تلاش های امارات برای تصرف بندر قشن را خنثی کند و تاکید کرد که برنامه های ائتلاف برای هدف قرار دادن استان همچنان ادامه دارد.

دو هفته پیش، و دقیقا 6 ژوئیه، المهره برای چهار روز متوالی در تاریکی فرو رفت، زیرا مناطق استان المهره در شرق یمن برای چهارمین روز متوالی شاهد قطعی کامل برق بود، در حالی که منابع محلی تأکید کردند که نیروگاه برق شهر الغیضه مرکز اداری استان و تعدادی از مناطق به دلیل اتمام سوخت ،برای همیشه از کار افتاده است.

این منابع خاطرنشان کردند: با توجه به تداوم بی توجهی دولت به درخواست شرکت برق مبنی بر تامین سریع سوخت و پرداخت بدهی های مالی، با قطعی برق و افزایش دما، مردم شدیدا با مشکل روبرو شده اند.

از این رو، ساکنان شهر الغیضه و ادارات کل استان المهره با افزایش هزینه ها و سقوط ارزش پول ملی، اخیرا از بحران های پیچیده معیشتی گلایه دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها