روزنامه صهیونیستی: شانس کسب کرسی های پارلمان برای اردوگاه نتانیاهو به ۵۹ کرسی کاهش یافت

روزنامه صهیونیستی: شانس کسب کرسی های پارلمان برای اردوگاه نتانیاهو به ۵۹ کرسی کاهش یافت
جمعه 31 تير 1401 - 18:24

جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می دهد که شمار کرسی هایی که اردوگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در انتخابات آینده (کنست) پارلمان این رژیم کسب خواهد کرد، به ۵۹ کرسی کاهش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

تارنمای خبری لبنانی النشره امروز ( جمعه ) به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو افزود : قدرت احزاب راستگرا به رهبری نتانیاهو رئیس حزب لیکود کاهش یافته و اگر هم اکنون انتخابات برگزار شود، جریان وی ۵۹ کرسی به دست خواهد آورد.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی به عمل آمده در هفته گذشته اردوگاه نتانیاهو ۶۱ کرسی به دست آورد.

لیکود در نظرسنجی امروز ۳۵ و صهیونیسم دینی ۱۰ و شاس ۸ و یهدوت هتورات ۶ کرسی به دست آوردند.

از سوی دیگر احزاب ائتلاف کنونی ۵۵ کرسی به دست آوردند و " ییش عتید " ۲۴ ، " کاحول افان – تیکفا حداشا " ۱۲ ، " یسرائیل بیتینو " ۶ ، "حزب کار" ۵ ، فهرست یکپارچه ۴ و حزب میرتس ۴ کرسی به دست آوردند.

به نوشته معاریو ، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب " کاحول افان " ابراز داشت که پس از انتخابات برای تشکیل دولت وحدت فراگیر تلاش خواهد کرد . این موضوع می تواند شکل و شمایل صف بندی های حزبی در دوران انتخابات را تغییر دهد.

نظرسنجی یاد شده نشان داد که ۴۴ درصد از بازگشت نتانیاهو به پست نخست وزیری حمایت می کنند در حالی که ۴۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با این امر مخالفند.

بر اساس این گزارش ، در این نظرسنجی ۷۰۹ فرد بالای ۱۸ سال در فلسطین اشغالی شرکت داشتند.

مقام‌های سابق و مسئولان کنونی رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری اعتراف می کنند که این رژیم در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد اما در این بین، شاید «نفتالی بنت» به عنوان نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی برجسته‌ترین مقام این رژیم باشد که به نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی اعتراف کرد و به تازگی تاکید کرد که این رژیمل بر سر یک دوراهی بزرگ قرار دارد و شاهد شرایطی بی‌سابقه است و به فروپاشی نزدیک می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها