خبرگزاری فرانسه: با نادیده گرفتن نقض حقوق بشر؛ پاریس میزبان بن سلمان

خبرگزاری فرانسه: با نادیده گرفتن نقض حقوق بشر؛ پاریس میزبان بن سلمان
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 14:05

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار است با نادیده گرفتن موارد نقض حقوق بشر، از بن سلمان ولیعهد عربستان در پاریس استقبال و با وی ملاقات کند.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علی رغم انتقادات مبنی براینکه این دعوت کاملا نامناسب و با چشم پوشی از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در حدود چهار سال پیش صورت گرفته است؛ روز پنجشنبه میزبان محمد بن سلمان در پاریس خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این ملاقات تازه ترین اقدام در عرصه بین الملل در پذیرش بن سلمان به عنوان مقام اصلی در عربستان، پس از ملاقات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری با وی است، موضوعات این دیدار نیز حول محور انرژی و نگرانی درباره کمبود برق به علت حمله روسیه به اوکراین و همچنین مساله منطقه ای خواهد بود.

ابراز تاسف عفو بین الملل از ملاقات پاریس

درهمین حال «اگنس کالامار» (Agnes Callamard) ، دبیرکل عفو بین‌الملل درباره این ملاقات به خبرگزاری فرانسه گفت: «من عمیقاً از این دیدار ناراحت هستم، چرا که این دیدار چه معنایی برای جهان و چه معنایی برای جمال (خاشقجی) و افرادی مانند او دارد، چراکه بن سلمان فردی است که هیچگونه مخالفتی را برنمی تابد».

به گزارش ایرنا، هم اکنون بن سلمان درحال انجام سفر اروپایی است وی سه‌شنبه گذشته (۴ امردادماه ۱۴۰۱) وارد یونان شد و پس از آن قرار است که به عازم فرانسه شود.

بن سلمان در سفر به آتن با «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان درباره راه‌های گسترش روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها گفت وگو کردند و به تبادل نظر در زمینه اوضاع منطقه‌ای و بین المللی کنونی پرداختند، دو طرف در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری‌های راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی، نظامی و دفاعی تاکید کردند.

ولیعهد عربستان و نخست وزیر یونان توافق کردند همکاری‌ها بین ریاض و آتن را در زمینه انرژی، تولید برق و انتقال آن به یونان و از طریق این کشور به اروپا افزایش دهند.

پربیننده ترین خبرها