برگزاری جلسه چارچوب هماهنگی به میزبانی حکیم برای تنش زدایی

برگزاری جلسه چارچوب هماهنگی به میزبانی حکیم برای تنش زدایی
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 22:40

جلسه چارچوب هماهنگی به میزبانی حکیم برای تنش زدایی برگزار شد.

العالم - عراق

منابع سیاسی می‌گویند جلسه سران چارچوب هماهنگی شیعی در منزل حکیم به بررسی مسائل این روزهای عراق و متمرکز بر گفت وگو با جریان صدر پس از ورود طرفداران این جریان به منطقه سبز و تحصن باز در پارلمان اختصاص داشت.

هنوز جزئیات دقیق و کاملی از ماجرای این جلسه منتشر نشده است اما این نشست در حالی برگزاری می‌شود که جریان‌ها، احزاب و شخصیت‌های مختلف عراقی خواهان حاکم کردن زبان گفت و گو و خویشتن داری به جای اردوکشی‌های خیابانی و دور کردن «فتنه» از عراق شده‌اند.

به همین دلیل نیز شب گذشته و پس از دعوت چارچوب هماهنگی به تظاهرات مسالمت آمیز، کمیته آمادگی برای تظاهرات «دفاع از مشروعیت قانون اساسی» مقرر کرد تظاهرات چارچوب هماهنگی که قرار بود روز یکشنبه در بغداد برگزار شود، به زمان دیگری موکول شود.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس بیانیه‌های برادران در چارچوب هماهنگی و دخالت شیوخ عشایر بزرگوار و شخصیت‌های فاضل دینی، قرار شد موعد تظاهرات دفاع از دولت و موسسات آن به موعد دیگری موکول شود تا فرصتی به گفت وگو و ایجاد راه حل‌های مثبت سیاسی داده شود، وحدت صفوف و دوری از فتنه، تضمین و «فرصت دعوت کنندگان به فتنه سوزانده شود.»

در همین حال در الجادریه بغداد در منزل رهبر جریان حکمت، این تحولات با حضور سران چارچوب هماهنگی شیعی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها