کمالوندی: دستور راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید و پیشرفته صادر شد

دوشنبه 10 مرداد 1401 - 22:16

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که امروز دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی صادر شده و این موضوع قبلا به اطلاع آژانس رسیده است.

العالم _ ایران / سیاسی

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ امروز عصر دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشین‌های سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشین‌های پیشرفته از جمله ماشین IR6.

وی افزود:در واقع این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت می‌گیرد و همین طور در راستای رسیدن به حداقل میزان غنی سازی ۱۹۰ هزار سو که کف نیاز کشور است. در این خصوص نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.

کمالوندی یادآور شد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR6 است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به این‌ها گاز تزریق می‌شود و قبلا هم به آژانس اطلاع رسانی شده است و این گام در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR6 که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR6 و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم. ماشین‌های دیگر هم در دست اقدام است و اطلاع رسانی لازم به آژانس صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها