بورل: اقتصاد روسیه نفتی و به فناوری غرب وابسته است

بورل: اقتصاد روسیه نفتی و به فناوری غرب وابسته است
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 13:19

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دفاع از تحریم‌ها علیه روسیه ادعا کرد که مسکو به فناوری کشورهای غربی وابسته است.

العالم - اروپا

در حالی که تحریم‌های ضد روسی باعث اختلاف در کشورهای اروپایی شده، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعایی درباره وابستگی مسکو به غرب مطرح کرده است.

در حالی که پاسخ‌های تلافی‌جویانه روسیه به غرب به ویژه در زمینه توقف صدور نفت و گاز به کشورهای اروپایی شدت یافته است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه (امروز) در دفاع از تحریم‌ها علیه روسیه موضع گرفت.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سلسله پیام توییتری به بیان چرایی پیروی اتحادیه از مواضع ضد روسی آمریکا پرداخت و ادعایی درباره وابستگی مسکو به غرب مطرح کرد.

بورل نوشت: «تحریم‌های اقتصادی ما یک کارکرد ارائه پیام و سیگنال دارند که نشان می‌دهد رفتار روسیه غیرقابل قبول است و نمی‌تواند بدون مجازات بماند و (تحریم‌ها) یک کارکرد قهری برای محدود کردن منابع اقتصادی این کشور کشور به منظور تغییر رفتار دارند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی وابستگی روسیه به کشورهای غربی شد و درباره نظام اقتصادی و سیاست داخلی روسیه هم ادعاهایی را مطرح کرد.

به نوشته جوزپ بورل، «اقتصاد روسیه اساسا بر صادرات نفت و گاز تحت کنترل دولت استوار است. (روسیه) در داخل، اجازه می‌دهد کنترل سیاسی زیادی روی بخش خصوصی اعمال شود. با این حال، روسیه به شدت به فناوری غربی از جمله در بخش نظامی وابسته است».

دفاع و توجیه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحریم‌ها علیه روسیه در شرایطی انجام شده که برخی از کشورهای عضو اتحادیه طی هفته‌های اخیر بارها به صراحت با تحریم روسیه مخالفت کرده‌اند.

اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ با آمریکا در زمینه اعمال فشار علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعال کرد و این اقدامات، پاسخ تلافی جویانه روسیه از قبیل توقف صدور گاز را به دنبال داشته است.

مقام‌های مجارستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که ضمن مخالفت با تحریم‌ها علیه روسیه، درباره تبعات تحریم‌ها هشدار داده‌اند.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اخیرا طی اظهاراتی گفته بود که مجارستان در حال مذاکره با روس‌ها برای خرید ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز اضافی است و این قرارداد می‌تواند در تابستان منعقد شود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها