حمایت عراق و فرانسه از تداوم مذاکرات تهران - ریاض

حمایت عراق و فرانسه از تداوم مذاکرات تهران - ریاض
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 10:04

وزیران امور خارجه عراق و فرانسه از مذاکرات تهران - ریاض حمایت کرده و خواهان تداوم آن در راستای تحکیم امنیت و ثبات منطقه شدند.

العالم - عراق

به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق و «کاترین کولونا» همتای فرانسوی وی در گفت وگوی تلفنی بر لزوم تلاش برای کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه تاکید کردند.

این بیانیه افزود: دو وزیر در این گفت وگو به روابط دوجانبه بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در زمینه های معینی پرداخته و بر لزوم تداوم مذاکراتی که در بغداد آغاز شد و پیشبرد راه حل هایی که به برقراری امنیت و ثبات (منطقه) کمک می کند و پیشبرد همکاری در راستای تحقق چشم انداز صلح و توسعه تاکید کردند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سی ام تیرماه گذشته در گفت وگویی تلویزیونی در مورد پنچ دور گفت وگوهای انجام شده بین ایران و عربستان در عراق و ادامه این گفت‌وگوها در آینده گفته بود: در هفته گذشته پیامی از وزیر امور خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی این آمادگی را دارد که گفت وگوها بین ایران و عربستان از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود.

امیر عبداللهیان با اشاره به آمادگی ایران برای این که گفت وگوها بین تهران و ریاض وارد فاز سیاسی شود گفت: امیدواریم این گفت وگو ها در نهایت منجر به بازگشت روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به "حالت عادی" شود.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: "وزیران خارجه فرانسه و عراق همچنین مسیر مذاکرات درباره توافق هسته ای بین ایران و شش کشور بازتاب مثبت آن بر امنیت و ثبات منطقه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها